Τουρισμός

Κρήτη | Τα παλιά ξενοδοχεία «επενδυτικές ευκαιρίες» – Το παράδειγμα του Αγίου Νικολάου

Τα παλιά ξενοδοχεία αποτελούν την καλύτερη επιχειρηματική κίνηση για όσους επιδιώκουν να μπουν στον ξενοδοχειακό τομέα της Κρήτης.

Είτε πρόκειται για πολυεθνικές και μεγάλες εταιρείες και ομίλους του εξωτερικού – που κυριαρχούν στον τομέα – είτε πρόκειται για νέους επενδυτές και funds, είναι ξεκάθαρο πως η Κρήτη έχει τις παλαιές εκείνες υποδομές που αποτελούν «επενδυτικές ευκαιρίες».

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Μιχάλη Ατσαλάκη στην εφημερίδα «Ανατολή», «η Κρήτη λόγω του ότι ξεκίνησε πολύ νωρίς τον τουρισμό, έχει πολλά ξενοδοχεία, ειδικά κτισμένα τις δεκαετίες του 70 και του 80 τα οποία έχουν ενδιαφέρον για επενδυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος των Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδας Γιώργος Πελεκανάκης.

Μάλιστα σε τοπικό επίπεδο είδαμε αυξημένο ενδιαφέρον και αγοραπωλησίες τα τελευταία χρόνια. Όπως το Μιραμπέλλο και το Κοράλ και το Ερμής, ως χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες δεν δείχνουν ενδιαφέρον για μικρά ακίνητα και ξενοδοχειακά καταλύματα.

«Μιλάμε για μεγάλα ξενοδοχεία, γιατί τα μικρά δεν έχουν ενδιαφέρον, όπως αυτά που είναι μέσα στην πόλη του Αγίου Νικολάου. Είναι πολύ μικρά τα δωμάτια τους και δύσκολα θα πουληθούν γιατί το κόστος είναι πολύ μεγάλο και το προσδοκώμενο όφελος μικρό», εξηγεί ο κ. Πελεκανάκης.

Τα ξενοδοχεία που έχουν ενδιαφέρον

Σε σχέση με τα παλιά ξενοδοχεία, γίνεται λόγος για «κλασικά, μεγάλα ξενοδοχεία» τα οποία μπορούν να πωληθούν για πολλούς λόγους. Μπορεί να πωληθούν διότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει πια καμία προοπτική συνέχισης της οικογενειακής επιχείρησης και συνεπώς η πώληση αποτελεί την καλύτερη επιλογή.

Υπάρχουν ξενοδοχεία τα οποία έχουν χάσει σε ανακαινίσεις και δεν μπορούν να πληρώσουν το κόστος για να φτάσουν πλέον στο επιθυμητό αποτέλεσμα για να είναι ανταγωνιστικά. Έτσι ουσιαστικά τέλειωσε η δυνατότητα να ακολουθήσουν τις εξελίξεις με αποτέλεσμα να πέφτει η τιμή τους και να μην μπορούν οι επιχειρηματίες να ακολουθήσουν τις εξελίξεις. Κι εδώ η λύση είναι πώληση γιατί δεν μπορεί να αντεπεξέλθει η επιχείρηση στον ανταγωνισμό.

Παράλληλα, υπάρχουν και καλά ξενοδοχεία, για τα οποία το δέλεαρ για να πωληθούν είναι οι αγοραστές που προσφέρουν παραπάνω από την τιμή της αξίας του. Έτσι για παράδειγμα είδαμε στον Άγιο Νικόλαο το Ερμής και το Κοράλ να πωλούνται έναντι 25 εκ. ευρώ όταν οι τιμές που ζητούνταν ήταν περίπου 10 εκ. πιο χαμηλές. Αυτό συμβαίνει γιατί στις περιπτώσεις μεγάλων εταιρειών όπως στα δύο ξενοδοχεία του Αγίου Νικολάου, η επένδυση είναι δεδομένη, γρήγορη και αποτελεσματική.

Δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλος χαμένος χρόνος για αδειοδότηση και λοιπές εγκρίσεις για μια νέα ξενοδοχειακή υποδομή, οι ανακαινίσεις είναι η καλύτερη, οικονομικότερη και αποδοτικότερη λύση για όποιον θέλει να επενδύσει στην τουριστική αγορά της χώρας. Η Λερναία Ύδρα της ελληνικής γραφειοκρατίας είναι αποτρεπτική για κάθε επενδυτή, συνεπώς οι λύσεις βρίσκονται μακριά από την δημιουργία νέων υποδομών και εστιάζονται στην εξαγορά ξενοδοχειακών συγκροτημάτων που απαιτούν ανακαίνιση και νέα εικόνα.

Υποψήφιοι επενδυτές

Επιπλέον υπάρχουν πολλοί επενδυτές από χώρες που παρουσιάζουν μεγάλη και υψηλή επιχειρηματικότητα στον τουρισμό και σε παρεμφερείς τομείς αλλά εκεί τα ακίνητα κοστίζουν πολλαπλάσια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Ισραήλ. Ισραηλινοί επενδυτές βλέπουν την Κρήτη ως μια εξαιρετικά καλή ευκαιρία για επένδυση αφού με το 20 – 30% της δαπάνης που θα έκαναν στο Ισραήλ μπορούν να αποκτήσουν μια εξαιρετικά καλή τουριστική επένδυση στην Κρήτη ή αλλού σε σχέση με την χώρα τους.

Το γεγονός δε ότι η Κρήτη είναι ένα νησί που αποτελεί τουριστική περιοχή με παράδοση αλλά και μέλλον συνεπάγεται για όλες τις επενδύσεις τον τουρισμό ότι μπορεί να αποδώσει πραγματικά πολλά περισσότερα από άλλες ακριβές αγορές ακινήτων.

«Τα ξένα funds που κινούνται αυτή την περίοδο στην Κρήτη είναι περισσότερο αμερικανικών συμφερόντων – και εβραϊκών κατ’ επέκταση – με σημαντικό ενδιαφέρον για ευκαιρίες που υπάρχουν με την αγορά παλιών ξενοδοχείων», επισημαίνει ο Γιώργος Πελεκανάκης, αποτυπώνοντας το ενδιαφέρον που εμφανίζεται στο νησί.

Πηγή: anatolh.com
Μιχάλης Ατσαλάκης

Κρήτη | Τα παλιά ξενοδοχεία «επενδυτικές ευκαιρίες» – Το παράδειγμα του Αγίου Νικολάου

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button