Τουρισμός

Ταξίδια: Έξι τάσεις που θα αλλάξουν τον τρόπο που ταξιδεύουμε αυτό το καλοκαίρι

Για τους αμερικανούς ταξιδιώτες η πιο πολυσύχναστη ταξιδιωτική σεζόν του έτους πρόκειται να ξεκινήσει, με την Ημέρα Μνήμης να σηματοδοτεί παραδοσιακά την έναρξη.

Σχεδόν 44 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι τους ταξιδεύοντας το Σαββατοκύριακο της Ημέρας Μνήμης, μια αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (AAA).

Η υπερβολικά υψηλή ζήτηση στον τουρισμό παραμένει και σε παγκόσμιο επίπεδο με τον αριθμό των τουριστών να αναμένεται να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα το 2024.

Εάν είστε ανάμεσα στα εκατομμύρια των ανθρώπων που θα ταξιδέψουν τους επόμενους μήνες, το Bloomberg εξέτασε ορισμένες σημαντικές τάσεις που ίσως επηρεάσουν τα ταξίδια. 

Η AI θα συνεχίσει να διαμορφώνει τα ταξίδια μας

Καθώς η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (AI) βελτιώνεται συνεχώς, θα βελτιώνονται και τα εργαλεία σχεδιασμού ταξιδιού που αξιοποιούν την τεχνολογία.

Η Expedia Group, στις 14 Μαΐου ανέπτυξε την εφαρμογή βοηθού ταξιδιού τεχνητής νοημοσύνης Romie, η οποία μπορεί να δημιουργήσει προσαρμοσμένα δρομολόγια και να αντιμετωπίσει απροσδόκητες διαταραχές στα ταξίδια.

Υπάρχει επίσης η βιομετρική τεχνολογία, η οποία εφαρμόζεται στα διεθνή αεροδρόμια για την επίσπευση του check-in ή της παράδοσης των αποσκευών, ενώ αργότερα μέσα στο 2024, τα ταξίδια χωρίς διαβατήριο μπορεί να γίνουν πραγματικότητα. 

Τα ταξίδια με πενταψήφιο κόστος θα είναι σύντομα κανόνας

Τα διεθνή ταξίδια ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 9.000 δολάρια ανά άτομο αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με την μηχανή σύγκρισης ταξιδιωτικής ασφάλισης Squaremouth. Αυτό αποτελεί αύξηση ρεκόρ 7% σε σχέση με το 2023.

Το ίδιο αυξάνεται και η τιμή της ταξιδιωτικής ασφάλισης. Τα ταξιδιωτικά ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί 22% σε ετήσια βάση, σε περισσότερα από 600 δολάρια το 2024.

Για να μειώσετε το κόστος της ταξιδιωτικής ασφάλισης, μπορείτε να ασφαλίσετε μόνο τα έξοδα που θα χάσετε εάν ακυρώσετε το ταξίδι σας. 

Τα ταξίδια θα είναι πιο εύκολα

Η ταξιδιωτική βιομηχανία εντείνει τις βελτιώσεις για τα άτομα με σωματικές αναπηρίες,  μια αγορά 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Όλο και περισσότερο, επιδιώκει να καλύψει τις ανάγκες των υποεξυπηρετούμενων ταξιδιωτών με ειδικές ανάγκες.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα κρατήσεων Autism Travel, το 87% των οικογενειών με αυτιστικά παιδιά βρίσκουν τα ταξίδια τόσο περίπλοκα που δεν ταξιδεύουν. Τα ξενοδοχεία προσπαθούν να βοηθήσουν.

Για παράδειγμα, η Virgin Hotels αποκτά για περισσότερα από τα επτά ακίνητά της παγκοσμίως ανεξάρτητη πιστοποίηση “Autism Double Checked”, που διασφαλίζει ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο για να βοηθάει τους επισκέπτες που βρίσκονται στο φάσμα αυτισμού. Σύντομα, η υπηρεσία θα επεκταθεί σε άλλες επωνυμίες φιλοξενίας.

Από την πλευρά της τεχνολογίας, η Google της Alphabet συνέχισε να επεκτείνει τις δυνατότητες προσβασιμότητας στους Χάρτες Google, καταχωρώντας μέρη προσβάσιμα από αναπηρικά αμαξίδια. Επίσης, προστίθεται η ανάγνωση οθόνης και η φωνητική καθοδήγηση για τυφλούς ή ταξιδιώτες με χαμηλή όραση, που ενημερώνουν τους χρήστες πότε ακολουθούν λάθος διαδρομή.

Η προσβασιμότητα γίνεται επίσης πιο σημαντική για αεροδρόμια και αερομεταφορές, αλλά δεν έχει επιτευχθεί ακόμη. 

Κρατήσεις την τελευταία στιγμή

Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αυξάνονται, δήλωσε η εταιρεία φιλοξενίας πολυτελούς κατασκήνωσης Autocamp, η οποία απέδωσε το μοτίβο σε ένα αυξανόμενο μερίδιο ταξιδιωτών Gen Z.

Είναι παγκόσμια τάση, καθώς περίπου το 78% των διεθνών ταξιδιωτών που ρωτήθηκαν από την American Express το 2024 ανέφεραν ότι προτιμούν ταξίδια της τελευταίας στιγμής και αφήνουν χώρο στα δρομολόγια των ταξιδιών για απρογραμμάτιστες εμπειρίες.

Η ευελιξία δεν είναι η μόνη τάση της εποχής της πανδημίας που επιστρέφει και παραμένει ισχυρή.

Η επιθυμία για διακοπές στη φύση και επίσκεψη σε εθνικά και κρατικά πάρκα ωθεί τις εταιρείες υπαίθριας φιλοξενίας να την αξιοποιήσουν με καινοτόμες προσφορές όπως πολυτελή δεντρόσπιτα σκηνές, καμπίνες και θόλους δίπλα σε λίμνες.

Τα οδικά ταξίδια στις ΗΠΑ προβλέπεται να σημειώσουν ρεκόρ το Σαββατοκύριακο της Ημέρας Μνήμης, σύμφωνα με το AAA.

Περίπου 38,4 εκατομμύρια άνθρωποι αναμένεται να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο, 1,9% περισσότερο από το 2019. 

Τα all-inclusive θέρετρα θα προωθήσουν την πολυτέλεια

Μεγάλες αλυσίδες φιλοξενίας έχουν στοιχηματίσει πολλά στο μοντέλο διακοπών all inclusive, με νέα ανοίγματα σε παγκόσμια hot spots.

Πέρα από πολυτελείς σουίτες και απέραντες παραλίες με λευκή άμμο, διατίθενται ανέσεις που κυμαίνονται από τεράστια σπα και μενού «από την φάρμα στο τραπέζι», αλλά και μπαρ σε ρετιρέ με πανοραμική θέα στη θάλασσα.

Η διάκριση εδώ αφορά το ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το τι ξοδεύετε σε ένα οικείο, εξαιρετικά πολυτελές θέρετρο.

Τα ξενοδοχεία δεν θα γίνουν πιο προσιτά

Οι τιμές των ξενοδοχείων αναμενόταν να αυξηθούν στις περισσότερες μεγάλες πόλεις το 2024, σύμφωνα με την Έκθεση Hotel Monitor 2024 της American Express Global Business Travel.

Στις αρχές του 2024, προέβλεψε τα επιτόκια να εκτιναχθούν κατά 10 – 17% σε ετήσια βάση στις πιο επηρεαζόμενες αγορές. Αυτή φαίνεται να είναι μια ακριβής εκτίμηση. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τον τομέα της πολυτελείας, όπου 1.000 δολάρια για το φθηνότερο δωμάτιο έχει γίνει ο κανόνας.

Όταν εξετάζουμε ευρύτερα τον κλάδο, από οικονομικά μοτέλ έως ξενοδοχεία πέντε αστέρων, παγκοσμίως, οι τιμές του Σαββατοκύριακου της Ημέρας Μνήμης έχουν φτάσει κατά μέσο όρο στα 212 δολάρια ΗΠΑ, μια αύξηση 30% σε σχέση με τις τιμές κατά την ίδια περίοδο το 2022 .

Στις πόλεις με τις περισσότερες αναζητήσεις, δεν μπορεί κανείς να κάνει κάνετε κράτηση για 212 δολάρια . Τόσο στο Λονδίνο όσο και στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο, η μέση τιμή είναι περίπου 370 δολάρια, το οποίο αντιπροσωπεύει μια αύξηση από 6% – 10% από έτος σε έτος.

Και καθώς η Airbnb συνεχίζει να εγκαταλείπει μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Άμστερνταμ, η πίεση των τιμών σε τέτοια δωμάτια θα συνεχίσει να αυξάνεται.

https://creta24.gr/taxidia-exi-taseis-pou-tha-allaxoun-ton-tropo-pou-taxidevoume-afto-to-kalokairi/

Related Articles

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button