Ηλεκτρονικό «ψάρεμα»: Οι 4 ενδείξεις που αποκαλύπτουν ότι έχετε γίνει στόχος απάτης -Πώς να τις εντοπίσετε
Συχνά οι απάτες παραδίδονται μέσω email και υπάρχουν ορισμένες σημαντικές «κόκκινες σημαίες» που πρέπει να γνωρίζετε.
Οι ειδικοί στον κυβερνοχώρο της Keeper Security αποκάλυψαν μερικά από τα σημάδια ότι λάβατε ένα επικίνδυνο email ηλεκτρονικού ψαρέματος.
Αυτές οι απάτες μπορεί να προκληθούν ακόμη και αν χρησιμοποιείτε μια αξιόπιστη εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως το Gmail της Google ή το Outlook της Microsoft.
Σημάδια ηλεκτρονικού ψαρέματος
«Όπως τα παιδιά με κοστούμια που έρχονται στην πόρτα για να ζητήσουν καραμέλα το Halloween, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μεταμφιέζονται για να ξεγελάσουν τους ανθρώπους ώστε να παρέχουν πληροφορίες όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης και άλλα», λέει ένας από τους ειδικούς.
Παράξενες διευθύνσεις email
Ένα λεπτό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά είναι όταν παρατηρήσετε ένα λάθος σε μια διεύθυνση email ή ένα όνομα τομέα.
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά πολύ παρόμοιες διευθύνσεις email με πραγματικές σε μια προσπάθεια να σας ξεγελάσουν.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αλλαγή κάτι πολύ μικρού που μπορεί να μην παρατηρήσετε αν δεν κοιτάξετε προσεκτικά.
Το email ή η διεύθυνση ιστού μπορεί να έχουν μια λεπτή διαφορά, όπως ένα o που αντικαταστάθηκε με ένα 0 ή το .com αντικαταστάθηκε με .net.
Λένε ότι είναι επείγον!
Ένα άλλο σημάδι ότι βρίσκεστε στο στόχαστρο ενός απατεώνα είναι όταν ένα email που λαμβάνετε είναι γεμάτο με επείγουσα γλώσσα.
Θα προσπαθήσουν να σας δώσουν γρήγορες προθεσμίες και θα σας πιέσουν να πάρετε μια κακή απόφαση.
«Οι απόπειρες ηλεκτρονικού “ψαρέματος” συχνά περιέχουν γλώσσα που δείχνει την αίσθηση του επείγοντος», εξήγησε ο ειδικός στον κυβερνοχώρο της Keeper Security.
«Αυτό συμβαίνει επειδή ο κυβερνοεγκληματίας θέλει το θύμα που στοχεύει να ενεργήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να μην κάνει δεύτερες σκέψεις όταν στέλνει τα προσωπικά του στοιχεία».
Ζητάει πάρα πολλά
Τρίτον, να είστε σε επιφυλακή για τυχόν αιτήματα για προσωπικά στοιχεία.
Εάν ένα ανεπιθύμητο email ζητά ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία, αυτό είναι μια μεγάλη κόκκινη σημαία.
Είναι απίθανο μια πραγματική εταιρεία να στείλει ένα τέτοιο μήνυμα – ειδικά αν το email ζητά κάτι περίεργο όπως ο κωδικός πρόσβασής σας.
«Τα ξαφνικά αιτήματα για προσωπικές πληροφορίες είναι επίσης ένας κοινός δείκτης απόπειρας ψαρέματος», είπε ο ειδικός στον κυβερνοχώρο.
«Αν λάβετε ένα email, ένα μήνυμα κειμένου ή ένα τηλεφώνημα από έναν άγνωστο αριθμό που ισχυρίζεται ότι είναι εταιρεία ή κάποιος που γνωρίζετε, σκεφτείτε δύο φορές πριν δώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία. Ειδικά αν δεν ήσασταν εσείς που ξεκινήσατε τη συζήτηση».
Πρόβλημα τυπογραφικού σφάλματος
Τέλος, ελέγξτε για τυχόν τυπογραφικά λάθη ή λάθη σε ένα email που έχετε λάβει.
Είναι πολύ ασυνήθιστο μια νόμιμη εταιρεία να στέλνει ένα email με ένα λάθος, πόσο μάλλον, ένα γεμάτο λάθη.
Αν παρατηρήσετε περίεργη γλώσσα, ακατάλληλη γραμματική ή λανθασμένα σημεία στίξης, μπορεί να γίνετε στόχος επίθεσης ψαρέματος.
«Πριν οι εταιρείες στείλουν email στους πελάτες, περνούν από πολλούς γύρους επανεξετάσεων για να διασφαλίσουν ότι δεν υπάρχουν σφάλματα», δήλωσε ο ειδικός του Keeper Security.
«Αν λάβετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζεται ότι είναι εταιρεία ή άτομο και παρατηρήσετε σφάλματα, είναι καλύτερο να μην κάνετε κλικ σε τίποτα στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επειδή θα μπορούσε να είναι απόπειρα phishing (ψαρέματος)».
Πηγή: iefimerida.gr
πηγή: flashnews