Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Θα επεκταθεί σταδιακά σε όλες τις επιχειρήσεις- Ξεκίνησε η απογραφή του ωραρίου
Ξεκινά από σήμερα η απογραφή του ωραρίου των εργαζομένων με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, σηματοδοτώντας την εκκίνηση της δεύτερης φάσης υλοποίησης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων της χώρας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Υπενθυμίζεται ότι, από την 1η Ιουλίου, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους, θα προχωρήσει, με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί, η σταδιακή επέκταση του μέτρου σε κλάδους, όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες security, οι ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός.
«Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι κάθε κλάδος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, ο διάλογος αυτός θα ξεκινήσει άμεσα, προκειμένου η μεταρρύθμιση να εφαρμοστεί στους κλάδους προτεραιότητας, χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και χωρίς να αγνοούνται οι ιδιαιτερότητες των επιμέρους δραστηριοτήτων. Στον εν λόγω διάλογο θα ληφθεί υπ’ όψιν και η εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πώς γίνεται η απογραφή των εργαζομένων
Στο πλαίσιο της απογραφικής διαδικασίας, που ξεκίνησε σήμερα, ο εργοδότης δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία εργασιακής σχέσης που αφορούν τον χρόνο εργασίας, καθώς και το ωράριο απασχόλησης σε ψηφιακή μορφή είτε ως σταθερό εβδομαδιαίο είτε ως μεταβαλλόμενο ανά ημέρα. Η απογραφή των εργαζόμενων μπορεί να γίνει σταδιακά (π.χ. για κάθε παράρτημα), με την προϋπόθεση να έχει ολοκληρωθεί για το σύνολο του προσωπικού, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022. Με τη διαδικασία αυτή, αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων, από τη νέα ψηφιακή διαδικασία.
Μετά την ολοκλήρωση της απογραφικής διαδικασίας, στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» θα εμφανίζεται το προγραμματισμένο ωράριο απασχόλησης ανά εργαζόμενο, παράρτημα ή επιχείρηση, σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου (τρέχουσα κατάσταση ψηφιακής οργάνωσης χρόνου εργασίας), το οποίο θα είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο και στον εργαζόμενο μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έχει αναρτήσει αναλυτικές οδηγίες και τις τεχνικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων στη διεύθυνση https://eservices.yeka.gr/(S(onzdetukeisybiaszyblyboa))/Announcements.aspx?id=257.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εξασφαλίζει σειρά πλεονεκτημάτων για τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις, αλλά και το Δημόσιο, καθώς με την εφαρμογή της:
- Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας και την εξασφάλιση σημαντικού αποδεικτικού στοιχείου για τη διεκδίκηση οφειλομένων.
- Προστατεύονται οι υγιείς επιχειρήσεις από τον αθέμιτο ανταγωνισμό της «μαύρης» και υποδηλωμένης εργασίας.
- Διευκολύνεται ο έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας και εξασφαλίζονται διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες.
- Προστατεύονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.
πηγή: lifo