Ποιες τηλεοπτικές πλατφόρμες βλέπουν οι Έλληνες
Eικόνα για τις προτιμήσεις των καταναλωτών ως προς τις πλατφόρμες που παρακολουθούν δίνει η έρευνα που πραγματοποίησε πανελλαδικά η εταιρεία QED, στο διάστημα από 22 έως και 25 Απριλίου του 2024.
Όπου την πρώτη θέση στο ερώτημα “ποια από τις εφαρμογές έχετε χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες για να βλέπετε τηλεοπτικό περιεχόμενο στο σπίτι μέσω Internet;”, οι συμμετέχοντες απάντησαν ότι την πρωτιά έχει το Netflix με ποσοστό 54%.
Ακολουθεί το Ertflix με 46%, ωστόσο στην περίπτωση αυτή η αποτύπωση του συγκεκριμένου ποσοστού δεν μπορεί να θεωρηθεί συγκρίσιμο μέγεθος, δεδομένου ότι πρόκειται για πλατφόρμα δωρεάν παροχής περιεχομένου προς το τηλεοπτικό κοινό, η οποία είναι προσβάσιμη σε όλους.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Cosmote TV και ακολουθούν το Disney+, η EON και το ANT1+. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι και η Vodafone TV φιλοξενεί στην πλατφόρμα της το περιεχόμενο της HBO (σε αποκλειστική διάθεση) καθώς και της Disney+. Επομένως, αν συμψηφίσουμε τα ποσοστά της Vodafone TV, της Disney+ και της HBO η θέση της Vodafone TV είναι σημαντικά υψηλότερη από την περίπτωση στην οποία η θέση της θα υπολογιζόταν μεμονωμένα. Εκτιμάται επίσης, ότι το μεγαλύτερο μέρος των θεατών της Disney+ προέρχεται από την πλατφόρμα της Vodafone TV, λόγω του ότι η Vodafone προσφέρει το συνολικό πακέτο και με τις τρεις πλατφόρμες σε τιμή που είναι πιο συμφέρουσα από το εγγραφόταν κανείς σε κάθε μία ξεχωριστά.
Οι συνδρομητές στις πλατφόρμες
Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που είναι διαθέσιμα, η Cosmote TV έχει 688.000 εγγεγραμμένους χρήστες στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Πρόκειται για στοιχείο που προκύπτει από τις πρόσφατα δημοσιευθείσες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου.
Σε ό,τι αφορά την πλατφόρμα EON της Nova, οι εγγεγραμμένοι σύμφωνα με πηγές της αγοράς ανέρχονται σε 200.000 χρήστες, ενώ αντίστοιχος εκτιμάται είναι ο αριθμός εγγεγραμμένων χρηστών και στην περίπτωση της Vodafone TV με περίπου 200.000 συνδρομητές.
Το Netflix από την πλευρά του δε δίνει στοιχεία στη δημοσιότητα για την ελληνική αγορά. Η εκτίμηση στελεχών της αγοράς κάνει λόγο για περίπου 600.000 συνδρομητές, με τον αριθμό αυτό ωστόσο να ενδέχεται να είναι και μεγαλύτερος εξαιτίας του διαμοιρασμού των κωδικών, ενώ το Disney+ εκτιμάται ότι έχει στο δυναμικό του περίπου 200.000 συνδρομητές (σημαντικό μέρος των οποίων, όμως, εγγράφεται μέσω του Vodafone TV). Σε ό,τι αφορά το HBO η πλατφόρμα δεν έχει αυτόνομη παρουσία στην Ελλάδα καθότι προβάλλεται μέσω του Vodafone TV.
Οι ίδιες πηγές πάντως αναφέρουν ότι μεγάλη συνδρομητική ισχύ σε πλατφόρμες όπως η Cosmote TV και η ΕΟΝ δίνουν οι αθλητικές μεταδόσεις, δεδομένου ότι από εκεί αντλούν και τη μεγαλύτερη βάση των συνδρομητών τους.
Υπαναχώρηση για το ANT1+
Από την άλλη, παρά την εδραιωμένη θέση που έχει στην αντίληψη των καταναλωτών το ANT1+, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της QED που παρατέθηκαν προηγουμένως, το εγχείρημα δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα. Μάλιστα από το ANT1+ αποχώρησαν σημαντικά στελέχη με επιτελικό ρόλο το τελευταίο διάστημα. Χαρακτηριστική ήταν η απόφαση να αναλάβει ο Marco Stuecker Γενικός Διευθυντής του ANTENNA Digital, όπου στη συγκεκριμένη Διεύθυνση υπάγονται τα ψηφιακά μέσα του ομίλου και ταυτόχρονα χρίστηκε προσωρινός γενικός διευθυντής του ΑΝΤ1+ μετά την αποχώρηση του προκατόχου του, Βασίλη Δεληκούρα. Στις αποχωρήσεις καταγράφεται και αυτή του επικεφαλής εμπορικού τομέα αλλά και επικεφαλής marketing του ANT1+ Βασίλη Κωστόπουλου.
Απόφαση του ομίλου ΑΝΤ1 για το ANT1+ σύμφωνα με πηγές της αγοράς είναι να μην επενδύσει κεφάλαια στο εξής για καινούργιο περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι το γεγονός ότι οι Ψυχοκόρες, η σειρά που ξεκίνησε για να προβάλλεται αποκλειστικά μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας, στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην ελεύθερη συχνότητα του ΑΝΤ1.
Εκτιμήσεις κάνουν αναφέρουν ότι το ΑΝΤ1+ είχε στη συνδρομητική του βάση περίπου 55.000 ατόμα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, αριθμός ωστόσο που σταδιακά συρρικνώνεται καθώς η πλατφόρμα δεν επενδύει σε νέο περιεχόμενο για να κρατήσει το κοινό και να το αυξήσει αριθμητικά. Σημαντικό ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξη του εγχειρήματος φαίνεται να διαδραμάτισαν τα προβλήματα που παρουσίασε το ANT1+ στη μετάδοση του Μουντιάλ το 2022, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν στη συνέχεια όλοι οι αγώνες στην ελεύθερη συχνότητα του ΑΝΤ1.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι για να δουν δωρεάν το περιεχόμενο του ΑΝΤ1+ είχαν εγγραφεί περίπου 1 εκατομμύριο χρήστες, έχοντας ουσιαστικά πρόσβαση on demand μόνο στα τηλεοπτικά προγράμματα, τις ειδήσεις και τις εκπομπές του ΑΝΤ1 και όχι στο συνδρομητικό περιεχόμενο του ANT1+. Αυτή τη στιγμή το ΑΝΤ1+ έχει διατηρήσει ως μοναδικό περιεχόμενο στη συνδρομητική του βάση τους αγώνες της Formula 1.
Forbes