Σε λίστα αναμονής και οι Χανιώτες για την αγορά νέου αυτοκινήτου
Αρκετά αποθέματα υπομονής πρέπει να διαθέτουν όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο, καθώς είναι σχεδόν μαθηματικά βέβαιο ότι θα πρέπει να περιμένουν αρκετό καιρό μέχρι να πιάσουν στα χέρια τους το τιμόνι του νέου αποκτήματός τους.
Στο πρόβλημα της μεγάλης καθυστέρησης παραλαβής των αυτοκινήτων έρχεται να προστεθεί και μια άλλη παράμετρος που αφορά στην τιμή, στην οποία τελικά καταλήγει να προμηθεύεται ο αγοραστής το αυτοκίνητο που έχει παραγγείλει, καθώς τις περισσότερες φορές είναι διαφορετική και πιο ακριβή από την αρχική. Όπως είναι επόμενο, τα δεδομένα που επικρατούν στην αγορά νέων αυτοκινήτων επηρεάζουν ταυτόχρονα και την αγορά μεταχειρισμένων, οι τιμές των οποίων έχουν εκτοξευτεί.
Παγκόσμιο το φαινόμενο – Από 6 μήνες μέχρι 1,5 χρόνο η καθυστέρηση
«Το πρόβλημα της καθυστέρησης στην παράδοση αυτοκινήτων είναι παγκόσμιο. Δεν υπάρχει δηλαδή διαχωρισμός και διαφορά μεταξύ Χανίων, Ηρακλείου, Αθήνας, Ελλάδας και Ευρώπης. Όλοι αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα» αναφέρει ο αντιπρόσωπος στα Χανιά της Suzuki, Μ. Χαροντάκης και συμπληρώνει:
«Όλο αυτό άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια, όταν έκλεισαν τα εργοστάσια λόγω της πανδημίας. Μετά τα lockdown και λόγω του κορωνοϊού, αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων διότι εκατομμύρια κόσμου που μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θέλοντας να τα αποφύγουν, στράφηκαν στην αγορά αυτοκινήτου. Ακολούθησε μια έλλειψη ημιαγωγών, δηλαδή τσιπ απαραίτητων για την κατασκευή των αυτοκινήτων ενώ την ίδια στιγμή ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησε πρόβλημα στην εισαγωγή ατσαλιού. Όλα αυτά συντέλεσαν στη δημιουργία καθυστέρησης παραγωγής και παράδοσης νέων αυτοκινήτων».
Σύμφωνα με τον Δ. Φραντζεσκάκη από την αντιπροσωπεία της Ford στα Χανιά: «Ο μέσος χρόνος παραλαβής των νέων αυτοκινήτων και παράδοσής τους στους υποψήφιους αγοραστές, ξεκινά από 6 μήνες και φτάνει στον 1-1,5 χρόνο. Εξαρτάται από το μοντέλο, τη μάρκα, την κίνηση και τις παραγγελίες που παίρνει κάποιο εργοστάσιο. Πρέπει όμως να πούμε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά και ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Αν κάποιος ψάξει και θέλει να αγοράσει άμεσα αυτοκίνητο, μπορεί να βρει, απλώς ίσως να μη βρει τη συγκεκριμένη μάρκα που ψάχνει αλλά κάποια άλλη».
Άλλη τιμή κατά την παραγγελία και άλλη κατά την άφιξη του αυτοκινήτου – Ερευνήστε για «κλείδωμα τιμής»
Με ένα φαινόμενο με το οποίο επίσης έρχονται αντιμέτωποι οι υποψήφιοι αγοραστές είναι αυτό της διαφοροποίησης της τιμής. Στις περισσότερες περιπτώσεις άλλη είναι η τιμή κατά τη στιγμή της παραγγελίας και άλλη – πιο ακριβή – καλούνται να πληρώσουν κατά τη στιγμή της άφιξης του οχήματος.
Όπως τονίζει ο κ. Χαροντάκης: «Από πέρυσι που ξεκίνησε ο πόλεμος και άρχισαν να αλλάζουν οι τιμές των καυσίμων, των μεταφορικών κλπ όλες οι εταιρείες πάγωσαν αυτό που λέγεται “προστασία τιμής”. Δηλαδή οι τιμές είναι “ανοιχτές” αυτή τη στιγμή και οι πελάτες είναι ενημερωμένοι γι’ αυτό. Γνωρίζουν πόσο κάνει σήμερα το αυτοκίνητο και ξέρουν ότι όταν εκτελωνιστεί και έρθει στην Ελλάδα θα το πάρουν στην τιμή που θα ισχύει τότε. Όλοι οι πελάτες ενημερώνονται γι’ αυτό. Αυτό συμβαίνει γιατί αλλάζουν συνεχώς τα κόστη στις εταιρείες, στα εργοστάσια και στις εισαγωγικές»
Από την πλευρά του ο κ. Φραντζεσκάκης συστήνει στους ενδιαφερόμενους να κάνουν πρώτα την έρευνά τους:
«Παρατηρείται γενικά αυτή η διαφοροποίηση στις τιμές, όμως υπάρχουν κάποιες μάρκες που “κλείνουν τιμές” από πριν. Κάποιοι πελάτες δηλαδή μπορούν να πάρουν το αυτοκίνητό τους με την τιμή που είχε κατά τη στιγμή της παραγγελίας, ακόμα και έναν χρόνο πριν. Κάποιες μάρκες το κάνουν, κάποιες δεν το κάνουν. Καλό είναι ο πελάτης να ρωτήσει και να ψάξει πρώτα στις αντιπροσωπείες για να δει πού του δίνεται η δυνατότητα να “κλειδώσει την τιμή” από την αρχή.»
Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα
Ο κ. Χαροντάκης συνιστά στους ενδιαφερόμενους αγοραστές, αν βρίσκουν το όχημα που ψάχνουν καινούριο, ακόμα και αν δεν είναι το χρώμα ή η έκδοση που θέλουν, να το αγοράζουν γιατί η κατάσταση που επικρατεί τώρα θα συνεχιστεί και το 2023 και τα αυτοκίνητα όλο και θα ακριβαίνουν από τη στιγμή που οι τιμές είναι “ανοιχτές” «Ό,τι βρίσκουν διαθέσιμο, ετοιμοπαράδοτο ή σε σύντομο χρονικό διάστημα να το παίρνουν γιατί άλλη αύξηση θα έχει το αυτοκίνητο σε 3 μήνες και άλλη αύξηση σε 6 μήνες ή έναν χρόνο» τονίζει.
Έλλειψη και στα μεταχειρισμένα που φέρνει αύξηση τιμών
Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν προκαλέσει διαρροή πελατών προς την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, ειδικά στις περιπτώσεις που επιθυμούν για δικούς τους λόγους την άμεση απόκτηση αυτοκινήτου. Όμως ούτε εκεί τα πράγματα είναι καλύτερα.
«Και στα μεταχειρισμένα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Για να υπάρξουν μεταχειρισμένα πρέπει να αγοραστούν καινούρια αυτοκίνητα, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Με την καθυστέρηση που υπάρχει δεν αγοράζει ο κόσμος άμεσα καινούρια αυτοκίνητα» αναφέρει ο κ. Φραντζεσκάκης.
Οι τιμές στα μεταχειρισμένα έχουν επίσης αυξηθεί πολύ επισημαίνει ο κ. Χαροντάκης: «Η έλλειψη καινούριων αυτοκινήτων έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα. Οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν ανέβει υπερβολικά λόγω της έλλειψης αυτοκινήτων. Ακόμα και οι εταιρείες leasing που ήταν οι κύριοι προμηθευτές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, από τη στιγμή που δε βρίσκουν καινούρια αυτοκίνητα να αγοράσουν, δε δίνουν αυτά που έχουν και ξανακάνουν τα ίδια, leasing στους πελάτες».
πηγή: flashnews