ΒΟΑΚ: Αρχίζουν τα έργα στο τμήμα «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος» αλλά δεν τα βρίσκουν στους παράδρομους – Οι δύο εναλλακτικές
Μετά τις γιορτές ξεκινούν οι εργασίες στο τμήμα “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του ΒΟΑΚ, με τον Δήμο να ζητά υλοποίηση με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα, αντιπροτείνοντας άλλη λύση για τη βελτίωση της παλιάς εθνικής οδού
Με τα μηχανήματα του αναδόχου εργολάβου να ζεσταίνουν ήδη μηχανές, προκειμένου να πιάσουν κανονικά δουλειά μετά τις γιορτές, ζητούμενο για τον Δήμο Αγίου Νικολάου είναι το σημαντικό έργο του νέου ΒΟΑΚ από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο (όπως και το συνοδό έργο βελτίωσης του παλιού εθνικού δρόμου που θα κληθεί να “σηκώσει” πολύ μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος), να υλοποιηθεί με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα.
Το μήνυμα αυτό έστειλε ο δήμαρχος Αντώνης Ζερβός μετά από συνάντηση που είχε με στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και της αναδόχου εταιρείας “Άκτωρ”, ενώ σε ό,τι αφορά τη βελτίωση της παλιάς εθνικής οδού η πλευρά του Δήμου διαφοροποιείται από την πρόταση του μελετητή.
Στη σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της βελτίωσης της παλιάς εθνικής οδού στο τμήμα Νεάπολης-Αγίου Νικολάου, παρατίθενται δύο εναλλακτικές λύσεις, εκ των οποίων ο μελετητής απορρίπτει τη δεύτερη, προκρίνοντας ως κατάλληλη την πρώτη εναλλακτική λύση.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου, από την πλευρά του, εγκρίνοντας την ΜΠΕ αντιπροτείνει μια τρίτη εναλλακτική λύση, η οποία “πατά” σε ένα τμήμα της στη δεύτερη εναλλακτική, αλλά εισάγει και νέα στοιχεία προτείνοντας τη διαδρομή “έξοδος Νεάπολη, διακλάδωση Χουμεριάκο, Πλατυπόδι, Λίμνες” ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία των χωριών που θα υποστούν τη μεγαλύτερη κυκλοφορία.
Αναλυτικότερα, ενόψει της έναρξης των έργων που αφορούν στη διαπλάτυνση του τμήματος ΒΟΑΚ “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος”, αλλά και στη βελτίωση του παλιού επαρχιακού δρόμου, που θα καλύψει την κυκλοφορία για το χρονικό διάστημα που θα εξελίσσονται χωματουργικά και τεχνικά έργα στο νέο τμήμα, ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου, κ. Αντώνης Ζερβός, πραγματοποίησε συνάντηση με τον διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γιώργο Αγαπάκη, αλλά και με τον εργοταξιάρχη της εταιρείας “Άκτωρ”, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η περίοδος υλοποίησης του έργου θα ολοκληρωθεί με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα και υπό τις πλέον ενδεδειγμένες συνθήκες.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον Δήμο Αγίου Νικολάου μετά το πέρας της συνάντησης, «πρόσφατα εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναφορικά με τη βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης του παλιού ΒΟΑΚ που περνάει από Λίμνες-Χουμεριάκο και καταλήγει στον Ξηρόκαμπο, έργο που, όπως είναι γνωστό, θα εκτελεστεί στο πλαίσιο υποβοήθησης της οδικής κυκλοφορίας της περιοχής δημιουργώντας πιθανά κυκλοφοριακά ζητήματα.
Από τις λύσεις που προτάθηκαν από τον μελετητή, το Δ.Σ. – προκειμένου να μην επηρεαστεί η κυκλοφορία μέσα στη Νεάπολη – προτείνει την υλοποίηση της δεύτερης λύσης με τη χρήση του παλιού εθνικού και μέσα από τη Νεάπολη, αλλά και από τους υφιστάμενους δρόμους (διαδρομή προς Λίμνες), ζητήθηκε δε να χρησιμοποιηθεί η διαδρομή “έξοδος Νεάπολη, διακλάδωση Χουμεριάκο, Πλατυπόδι, Λίμνες” ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία των χωριών που θα υποστούν τη μεγαλύτερη κυκλοφορία.
Η χάραξη θα ακολουθήσει τη διαδρομή που μετά το Πλατυπόδι περνά έξω από τα χωριά Λίμνες-Νικιθιανό και Χουμεριάκο για να μην αυξηθεί η κυκλοφορία μέσα από τα χωριά. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου, για τα έργα βελτίωσης του παλιού οδικού δικτύου θα απαιτηθεί επιπλέον χρόνος γιατί, πέραν της ΜΠΕ, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο του παλιού ΒΟΑΚ και να γίνουν οι σχετικές μελέτες και ακολούθως τα έργα.
Επιπλέον θα εξεταστούν οι δυνατότητες κατασκευής γέφυρας στον ανακάμπτοντα ελιγμό βγαίνοντας από τη Νεάπολη, καθώς και η παράκαμψη του Ξηροκάμπου μέσω του service road που υπάρχει σήμερα. Εντωμεταξύ θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου για τον νέο δρόμο όπως έχει αποφασιστεί, αμέσως μετά τις γιορτές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, θα τροποποιηθεί η διατομή του δρόμου από τα φανάρια για τα πρώτα 2-3 χιλιόμετρα, περιορίζοντας το οδόστρωμα, έτσι ώστε να υπάρχουν δύο στενές λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά και χώρος ικανός για να μπορούν να λειτουργούν τα μηχανήματα της εταιρείας που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου».
Οι δύο εναλλακτικές
Απόψεις Διεύθυνσης Περιβάλλοντος Δήμου Αγίου Νικολάου
«Για το αρχικό τμήμα του έργου παρατίθενται δύο εναλλακτικές λύσεις. Η πρώτη εναλλακτική, η οποία και προτείνεται από τον μελετητή, αφορά στο υπό νέα χάραξη οδικό τμήμα μήκους 1.340 μ. Ουσιαστικά επεκτείνεται προς τα ανατολικά ο υφιστάμενος δρόμος προς τις φυλακές. Η δεύτερη εναλλακτική λύση ακολουθεί το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Χουμεριάκο, με κυριότερο πρόβλημα τον απότομο ελιγμό στην είσοδο της Νεάπολης από την παλαιά εθνική οδό. Κατά την άποψή μας εδώ θα μπορούσε να εξεταστεί και μία παραλλαγή της δεύτερης εναλλακτικής με την κατασκευή τεχνικού έργου (γέφυρας) για την παράκαμψη του εν λόγω ελιγμού. Οι παραπάνω δύο εναλλακτικές λύσεις της μελέτης συνενώνονται στο νοτιοδυτικό περίπου όριο του οικισμού Νικηθιανό και από τη θέση αυτή ακολουθείται κατά βάση το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Άγιο Νικόλαο», αναφέρεται στην εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Δήμου Αγίου Νικολάου, στην οποία βασίστηκε η απόφαση που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο, εγκρίνοντας την ΜΠΕ υπό τις εξής προϋποθέσεις:
– «Να καταβληθεί προσπάθεια για τη διατήρηση και την κατά το δυνατόν ανάδειξη των όποιων αξιόλογων στοιχειών ευρίσκονται στην περιοχή του έργου, όπως είναι τα παλαιά πέτρινα γεφυράκια στο τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού από Λίμνες προς Άγιο Νικόλαο.
– Να υπάρξει μέριμνα για την κατά το δυνατόν λιγότερη παρεμπόδιση των λειτουργιών της περιοχής, όπως των αγροτικών δραστηριοτήτων, τόσο κατά τη φάση κατασκευής του ΒΟΑΚ όσο και μετέπειτα.
– Να εκπονηθεί εγκαίρως, καθώς δεν υπάρχει, η μελέτη διαχείρισης της κυκλοφορίας (στην οποία θα συμπεριλαμβάνεται και η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών) στις οικιστικές περιοχές».
πηγή: apokoronaslife