Κρήτη

Σάλος με τον άγριο καυγά μαθητών σε σχολείο του Ρεθύμνου – Στον εισαγγελέα η υπόθεση

Στο σχολείο βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – Προανάκριση από την αστυνομία

Πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει το πρόσφατο επεισόδιο με την ομαδική βίαιη επίθεση σε βάρος αλλοδαπού μαθητή του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου από συμμαθητές του και μαθητές άλλων σχολείων που είχε ως αποτέλεσμα και τον τραυματισμό καθηγητή που έσπευσε να προστατεύσει τον μαθητή. 

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το goodnet.gr ήδη διενεργείται προανάκριση από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρεθύμνου, ενώ έχει προωθηθεί το υλικό που υπάρχει στον εισαγγελέα, προκειμένου, αν κρίνει ότι πρέπει, να παρέμβει.

Ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Μανούσος Μαραγκάκης επισκέφθηκε το πρωί της Δευτέρας το σχολείο και επιχειρώντας να ρίξει τους τόνους, ο κ. Μαραγκάκης υποστηρίζει πως το επεισόδιο δεν είχε φυλετικά χαρακτηριστικά και πως ήταν συνέχεια προσωπικής παρεξήγησης μεταξύ των παιδιών, που είχε προηγηθεί εκτός σχολείου.

Η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης από την πλευρά της, τονίζει πως εδώ και πολλά χρόνια έχει επισημάνει στους αρμόδιους φορείς το γεγονός της μεγάλης αύξησης των μαθητών στο ΕΠΑΛ, έχει προειδοποιήσει για τα προβλήματα, ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά: “σε θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης και της παιδείας ανηλίκων, ας αναλογιστούμε και να αναλάβουμε επιτέλους όλοι οι ενήλικοι τις ευθύνες μας”.

Να θυμίσουμε ότι 3 μαθητές του ΕΠΑΛ Ρεθύμνου και 4 μαθητές του ΓΕΛ Περάματος έχουν ήδη τιμωρηθεί με αποβολή, καθώς διαπιστώθηκε η συμμετοχή τους στο περιστατικό.

 Οι ενέργειες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Τι λέει ο Μανούσος Μαραγκάκης

Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μανούσος Μαραγκάκης, μιλώντας στον Team FM παραδέχθηκε πως το στεγαστικό ζήτημα είναι σοβαρό και πως πρέπει να προωθηθεί η λύση του, μέσω και της δημοτικής επιτροπής παιδείας, για την κατασκευή ενός τρίτου ΕΠΑΛ.

Πάντως, ταυτόχρονα, ο κ. Μαραγκάκης τονίζει και την κοινωνική διάσταση του ζητήματος, λέγοντας πως η μόνιμη ψυχολόγος του σχολείου προσπαθεί να είναι σε συνεχή επαφή με τους μαθητές.

Αναλυτικά η αναφορά του κ. Μαραγκάκη για το γεγονός έχει ως εξής:

«Σας γνωρίζουμε ότι η υπηρεσία μας έλαβε γνώση των γεγονότων στο 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου το πρωί της επομένης ημέρας και συγκεκριμένα την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου από μητέρα μαθητή. Η μητέρα μας περιέγραψε το γεγονός όπως το είχε πληροφορηθεί από το παιδί της και συγκεκριμένα ότι: «Στο προαύλιο του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου έγινε χθες Πέμπτη 24, ένα σοβαρό βίαιο επεισόδιο που είχε ως αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό ενός μαθητή και ενός καθηγητή αμέσως μετά το κτύπημα του κουδουνιού για το μάθημα της 5ης ώρας. Οι μαθητές που ενεπλάκησαν στο επεισόδιο έφτασαν από άλλο σχολείο και συγκεκριμένα από το ΓΕΛ Περάματος που είχε εκπαιδευτική επίσκεψη στην πόλη του Ρεθύμνου. Ο έντονος διαπληκτισμός μεταξύ της μιας με την άλλη παρέα (μαθητών και συμμαθητών) έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι σε νυκτερινό χώρο διασκέδασης».

Μετά την αποχώρηση της μητέρας επικοινωνήσαμε άμεσα τηλεφωνικά με τους δύο διευθυντές των σχολείων για ενημέρωση και δόθηκαν οδηγίες διαχείρισης και αποκατάστασης του ήρεμου της σχολικής ζωής. Από την άτυπη και άμεση έρευνα μας δια μέσου συνεχούς τηλεφωνικής και δια ζώσης επικοινωνίας διαπιστώθηκε ότι οι εφημερίες έγιναν κανονικά. Γενικότερα η παρουσία των εκπαιδευτικών ήταν συνεχής και απρόσκοπτη γεγονός που καταγράφεται και στο βιντεοσκοπημένο υλικό στο οποίο αποτυπώνονται να έχουν παρουσία και προληπτική δράση τέσσερεις εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ, μάλιστα ο ένας εξ αυτών έβαλε το σώμα του για να προστατέψει τον μαθητή που δεχόταν την επίθεση με αποτέλεσμα το μικροτραυματισμό του.

Επίσης οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Περάματος και ιδιαίτερα η αρχηγός της εκπαιδευτικής επίσκεψης προσπάθησε να μεταπείσει τόσο τον οδηγό του ταξί όσο και τους μαθητές της να μην φύγουν από το εκδρομή τους και αμέσως μετά την θορυβώδη αποχώρησή τους ενημέρωσε τηλεφωνικά και με ανησυχία το διευθυντή του σχολείου της και το σχολείο στη συνέχεια τους γονείς των μαθητών.

Από την μέχρι τώρα άτυπη συλλογή στοιχείων και παρά το γεγονός ότι τα δημοσιεύματα αναζητούν «οργανωμένο πυρήνα» με φυλετικό μίσος δεν προέκυψε κάτι σχετικό, ωστόσο είναι εμφανής η εξοικείωση των εν λόγω μαθητών σε ακραίες παραβατικές συμπεριφορές και αδυναμία διαχείριση του θυμού τους. Η αποκλειστική σχολική ψυχολόγος του 1ου ΕΠΑΛ έλαβε οδηγίες προκειμένου να αναπτύξει άμεσα πρωτοβουλίες παρέμβασης και αποκατάστασης του ήρεμου κλίματος στη ζωή των μαθητών και ιδιαίτερα των άμεσα εμπλεκόμενων αλλά και των γονέων τους.

Επίσης οι σύλλογοι διδασκόντων και των δύο σχολείων συνεδρίασαν εκτάκτως την προηγούμενη Παρασκευή και έλαβαν τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα και επικοινωνούν συνεχώς με τις οικογένειες.

Σήμερα το πρωί (Δευτέρα 28/11/2022) στις 7.30 και μέχρι το ξεκίνημα της πρώτης ώρας βρεθήκαμε στο χώρο του 1ου ΕΠΑΛ προκειμένου να δοθεί η όποια υποστήριξη ζητηθεί από τη διεύθυνση και το σύλλογο των διδασκόντων αλλά και για να συμβάλλουμε στην ασφαλή προσέλευση των μελών της σχολικής κοινότητας. Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ έχει σήμερα κληθεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Ρεθύμνου καθώς ζητήθηκε η συνδρομή της ακόμα και σήμερα το πρωί καθώς υπήρχε ανησυχία για αντίποινα.

Στη συνέχεια θα σας αποστείλουμε περαιτέρω στοιχεία καθώς προχωρούμε λόγω αρμοδιότητας στη συλλογή όλων των στοιχείων του συμβάντος».

H ΕΛΤΕΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ: ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΟΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΜΑΣ

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΤΕΕ:

“Όπως γίνεται αντιληπτό το φαινόμενο της αύξησης των μαθητών δεν έγινε μέσα σε μία χρονιά. Επί πολλά χρόνια η ΕΛΤΕΕΡ ενημέρωνε το Δήμο και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) για την αύξηση αυτή, καταθέτοντας μάλιστα και προτάσεις για το τι θα μπορούσε να γίνει. Απλά τώρα δεν πάει άλλο!…. Καλούμε λοιπόν το Δήμο και την ΔΔΕ να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να κινηθούν άμεσα έτσι ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της στέγασης των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ της πόλης του Ρεθύμνου.” 17/03/2021

“Και τα ερωτήματα που λογικά εγείρονται είναι πολλά. Ποιος ευθύνεται για την μη έναρξη αυτών των διαβουλεύσεων, εφόσον όλοι γνώριζαν το πρόβλημα; Μήπως οι μαθητές μας, που στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλο; Μήπως οι υποψήφιοι μαθητές μας, που τους στερήθηκε το δικαίωμα φοίτησης λόγω κτιριακού κορεσμού; Θεωρώντας ως δεδομένο ότι οι μαθητές και οι γονείς τους δεν ευθύνονται καθόλου για αυτή την κατάσταση, αλλά αντιθέτως είναι αυτοί που θα υποστούν, για ακόμα μία φορά, τις συνέπειες της μη λύσης του προβλήματος, ποιος θα απολογηθεί σε αυτούς; Το Ρέθυμνο δεν έχει ανάγκη από σωστά καταρτισμένους τεχνικούς όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο; Πόσο σεβασμό δείχνουν τελικά οι αρμόδιοι απέναντι στα παιδιά μάς; Για πόσο ακόμα θεωρούν ότι μπορεί να γίνει ανεκτή μια εκρηκτική κατάσταση υπερπληθυσμού εφήβων; Τι ακριβώς περιμένουν;” 11/12/2022

“Το κτίριο αυτό δε φτιάχτηκε για τόσα παιδιά, το Τεχνικό Λύκειο παλιά είχε 300 παιδιά και σήμερα η κατάσταση είναι στο απροχώρητο και δεν ξέρουμε τι θα γίνει. ” 13/12/2013

“Η αβεβαιότητα, η ανασφάλεια και ο προβληματισμός κυριαρχούν, χωρίς μέχρι στιγμής να

έχει βρεθεί καμία λύση, που θα εξασφάλιζε μια χρονιά χωρίς στεγαστικά προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση.” 17/04/2013

Τα παραπάνω είναι αποσπάσματα κάποιων από τα Δελτία τύπου της Ένωσής μας. Κραυγές αγωνίας και απελπισίας.

Και φτάνουμε στο σήμερα.

Είχαμε προειδοποιήσει σε κάθε τόνο, με κάθε μέσο, σε κάθε συνάντηση. Όλα αυτά τα χρόνια, όλοι οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας γνώριζαν, όλοι οι Αντιδήμαρχοι Παιδείας γνώριζαν, ο Δήμαρχος γνώριζε, η Τεχνική υπηρεσία γνώριζε, η αντιπολίτευση γνώριζε, οι βουλευτές του νομού γνώριζαν. Σε κάθε κρίση υπάρχουν ιθύνοντες.

Δεν θα προσθέσουμε ούτε μια νέα λέξη.

Απαντάμε με ερώτηση η οποία πρέπει να απαντηθεί. Όχι σε εμάς. Και όχι με λόγια. Πρέπει υπεύθυνα να απαντηθεί στους γονείς των μαθητών μας, στους μαθητές μας, στην οικογένεια του τραυματία συναδέλφου, στην ευρύτερη κοινότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και στην τοπική κοινωνία εν γένει.

Να απαντηθεί από όλους τους παραπάνω:

“Για πόσο ακόμα θεωρούν ότι μπορεί να γίνει ανεκτή μια εκρηκτική κατάσταση υπερπληθυσμού εφήβων; Τι ακριβώς περιμένουν»;”

Σε θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης και της παιδείας ανηλίκων, ας αναλογιστούμε και να αναλάβουμε επιτέλους όλοι οι ενήλικοι τις ευθύνες μας”.

πηγή: apokoronaslife

%cf%83%ce%ac%ce%bb%ce%bf%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ac%ce%b3%cf%81%ce%b9%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%cf%85%ce%b3%ce%ac-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%cf%84%cf%8e%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%cf%83%cf%87%ce%bf/

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button