Οικονομία

Πρεμιέρα για τις εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Ξεκινούν από σήμερα οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, όπως προβλέπεται και από το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου, ενώ την Κυριακή 16 Ιουλίου τα καταστήματα σε όλη τη χώρα θα είναι ανοιχτά.

Εκπτώσεις και καταναλωτές

Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Συγκρατημένη αισιοδοξία

Αν και κυριαρχεί μια συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις και παρότι ο πήχης έχει μπει κοντά στα 7 δισ. ευρώ, πάνω δηλαδή από τα 6 δισ. ευρώ της περσινής χρονιάς, οι εκπρόσωποι των εμπορικών επιχειρήσεων δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το «αποτύπωμα» της γενικότερης ακρίβειας στο ταμείο και εντέλει στη βιωσιμότητα ιδιαίτερα των περισσότερων αριθμητικά μικρών επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά είναι τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές προτίθεται να μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ενώ οι πληρωμές λογαριασμών και οι αγορές προϊόντων αποτελούν πλέον τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο τζίρος των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου τον Απρίλιο του 2023 κατέγραψε ετήσια αύξηση 1,5% ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2023 αύξηση 9,8%. Αντίθετα ο όγκος πωλήσεων τον Απρίλιου του 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι παρουσίασε μείωση 5,2% ενώ σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023, αύξηση 9,%.

ot.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook

Πρεμιέρα για τις εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button