Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για την απονομή εφάπαξ σε ασφαλισμένους του ιδιωτικού τομέα
Την υλοποίηση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών δρομολογεί ο e-ΕΦΚΑ μέσα στους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες θα σχετίζονται κυρίως με το μητρώο του φορέα, ενώ ηλεκτρονικά σχεδιάζεται να γίνονται οι αιτήσεις για την απονομή της εφάπαξ παροχής των ασφαλισμένων του ιδιωτικού τομέα.
Η ενοποίηση αυτή θα επιτρέπει την ακόμα ταχύτερη διεκπεραίωση όλων των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων. Υπενθυμίζεται ότι μέσα σε 27 μήνες εκδόθηκαν 570.000 εκκρεμείς κύριες συντάξεις.
Αυτό σημαίνει ότι ένας στους 16 ενηλίκους που περίμενε για τη σύνταξή του από 3 έως 7 χρόνια, πήρε σύνταξη την περίοδο 2021-2022 και τους πρώτους μήνες του 2023. Ο ρυθμός έκδοσης είναι πλέον 1.100 συντάξεις την ημέρα από 500 συντάξεις το 2019. Ο μέσος χρόνος έκδοσης μιας νέας σύνταξης στην Ελλάδα πλέον είναι 60 ημέρες, ενώ στη Γερμανία απαιτούνται 74 ημέρες.
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που απευθύνονται στο σύνολο των ασφαλισμένων (στους μισθωτούς, στους αυτοαπασχολούμενους, στους ελεύθερους επαγγελματίες, στους αγρότες, στους εργοδότες κ.λπ.), στους συνταξιούχους, αλλά και στους λογιστές, εντάσσονται σε μία συνολική στρατηγική του e-ΕΦΚΑ που εφαρμόζεται με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του φορέα.
Βασικοί στόχοι είναι ο σταδιακός περιορισμός των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, η εξάλειψη της άσκοπης ταλαιπωρίας, η αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών, καθώς και η απαλλαγή από γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ενδεικτικό της προόδου που έχει συντελεστεί είναι το γεγονός ότι πλέον ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πάνω από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 230 εκατομμύρια συναλλαγές, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και τον e-ΕΦΚΑ, εκτός από την εισαγωγή νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, σημαντικά είναι τα αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί στο μέτωπο της εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων, στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, με τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555 και στον εκσυγχρονισμό του ίδιου του ΕΦΚΑ τόσο σε επίπεδο οργάνωσης και λειτουργίας όσο και αναβάθμισης των υλικοτεχνικών υποδομών του.
https://creta24.gr/ilektronika-oi-aitiseis-tin-aponomi-efapax-se-asfalismenoys-idiotikoy-tomea/