Οικονομία

Ηλεκτρονικό «μάτι» στη διακίνηση αγαθών – Έρχεται το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Ένα ακόμα όπλο ρίχνει η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής με την εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής μέσω του οποίου θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση αγαθών στην αγορά και να εντοπίζει περιπτώσεις συναλλαγών με εικονικά τιμολόγια η χωρίς φορολογικά παραστατικά. Στο επίκεντρο των ελέγχων θα βρεθεί η διακίνηση αγροτικών προϊόντων και οικοδομικών υλικών όπου καταγράφονται εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής.

Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως το τέλος του μήνα προκειμένου οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις να εξοικειωθούν με τις νέες διαδικασίες στη πλατφόρμα myDATA και τις με τις προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθήσουν σε ό,τι αφορά στην ψηφιακή διακίνηση αγαθών.

Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής όλα τα στοιχεία για τη διακίνηση αγαθών στην αγορά θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ και με τον τρόπο αυτό οι ελεγκτικές αρχές θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο το είδος που διακινείται και τον προορισμό του πράγμα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να εντοπίζουν κρούσματα απόκρυψης τζίρου και μη καταβολής φόρων.

Ψηφιακό πελατολόγιο

Ένα άλλο όπλο για το χτύπημα της φοροδιαφυγής είναι το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεμιέρα εντός του έτους στα συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών. Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι φορο- ελεγκτές θα μπορούν από το γραφείο τους να «βλέπουν» τους πελάτες των επαγγελματιών και να διασταυρώνουν τα στοιχεία του πελατολογίου με τις αποδείξεις που θα έχουν εκδοθεί και καταχωρηθεί στα MyDΑΤΑ.

Με τη νέα εφαρμογή η ΑΑΔΕ θα αποκτήσει ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο χιλιάδων επαγγελματιών. Ψηλά στη λίστα βρίσκονται:

  1. Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, πάρκινγκ, πλυντήρια, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
  2. Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.

Επίσης θα εξεταστεί η επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου και σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους όπως γιατρούς, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια κ.λπ

Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής καθώς μαζί με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA σφίγγουν τον κλοιό γύρω από τους επαγγελματίες που κρύβουν από την εφορία τα πραγματικά τους εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

https://creta24.gr/ilektroniko-mati-sti-diakinisi-agathon-erchetai-to-psifiako-deltio-apostolis/

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button