Σούπερ μάρκετ: Οι αλλαγές που έφερε η ακρίβεια στις αγορές των καταναλωτών
Μόλις το 4% των καταναλωτών δηλώνει πως δεν έχει αλλάξει τίποτα στις συνήθειές του, προκειμένου να αντεπεξέλθει στην πίεση της ακρίβειας, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Η συντριπτική πλειονότητα, αντίθετα, έχει προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες οι οποίες, μάλιστα, όσο η ακρίβεια σε βασικά αγαθά συνεχίζεται, φαίνεται να «παγιώνονται» σε όλο και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών, που αναζητούν «ανάχωμα» στις μεγάλες πιέσεις που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημά τους.
Κι ενώ οι δαπάνες για διασκέδαση, εξόδους για φαγητό και διακοπές είναι οι πρώτες στις οποίες μπήκε «μαχαίρι» εν μέσω ακρίβειας, παραμένει την ίδια στιγμή σημαντικό και το ποσοστό των Ελλήνων που περιορίζουν τις αγορές των βασικών αγαθών. Συγκεκριμένα, πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές (55%) δηλώνει πως έχει περιορίσει τις αγορές σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου, με το ποσοστό αυτό να διατηρείται στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ.(Νοέμβριος 2023 vs Ιανουάριος 2023).
Πέραν όμως του περιορισμού των αγορών, αυξάνεται το ποσοστό των καταναλωτών που προχωρούν σε αλλαγές, στα προϊόντα που βάζουν πλέον στο καλάθι τους. Το 48% (έναντι 40% της προηγούμενης έρευνας) δηλώνει πως έχει αλλάξει μάρκα- επωνυμία προϊόντων σε σχέση με εκείνη που συνήθιζε να αγοράζει. Επίσης το 48% (έναντι 38% της προηγούμενης έρευνας), αναζητώντας χαμηλότερες τιμές στο ράφι, στρέφεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων, επί των συνολικών πωλήσεων, ανεβαίνει διαρκώς. Το 19% παράλληλα, επιλέγει να αγοράζει πλέον μικρότερου μεγέθους συσκευασίες στα προϊόντα, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα (14% στην προηγούμενη έρευνα).
Τέλος στο κυνήγι των προσφορών και των, όσο το δυνατό, καλύτερων τιμών, οι καταναλωτές σε ποσοστό 16% δηλώνουν πως έχουν αλλάξει και το κατάστημα στο οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.
πηγή: creta24