Οικονομία

Nέο τοπίο στην πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών από επαγγελματίες

Στις 20 κάθε μήνα θα αναρτώνται εφεξής τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών από τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους προκειμένου να παρέχεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον 10 ημερών, για την εμπρόθεσμη καταβολή τους, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.

Σε περίπτωση άλλωστε ενεργής ρύθμισης, τα ειδοποιητήρια είναι δύο, ενώ εάν κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος έχει ενταχθεί – ή ενταχθεί έως το τέλος Ιουλίου – σε κάποια από τις αναβιώσασες ρυθμίσεις, τότε τα ειδοποιητήρια ενδέχεται να είναι ακόμη και τρία.

Για την ώρα πάντως, το ενδιαφέρον των μη μισθωτών να αναβιώσουν τις χαμένες ρυθμίσεις των 72 και 120 δόσεων είναι σχεδόν μηδενικό, καθώς σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΚΕΑΟ, έχουν εγκριθεί μέσα στις πρώτες 15 ημέρες της διαδικασίας κάτι λιγότερο από το 0,9% των ρυθμίσεων που χάθηκαν.

Συγκεκριμένα, έχουν χαθεί περίπου 194.300 ρυθμίσεις των 120 ή 72 δόσεων και έχουν εγκριθεί μόλις 1.560 αιτήσεις για αναβίωση. Όσον για τις χαμένες δόσεις από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2022, της ρύθμισης των 72 δόσεων, εκεί υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή, αφού ήδη, έχουν εγκριθεί περίπου 3.450 αιτήσεις.

Καθώς μάλιστα, οι μη μισθωτοί, κυρίως δε οι μη συνεπείς, έχουν συνεχείς συναλλαγές με τον ΕΦΚΑ και το ΚΕΑΟ, έλαβαν εσωτερική ενημέρωση από την Διεύθυνση Εισφορών προκειμένου να καταβάλλουν εμπρόθεσμα τις τρέχουσες εισφορές τους, αφετέρου να διατηρούν σε ισχύ τυχόν ρυθμίσεις αποπληρωμής χρεών, που μπορεί να έχουν ενεργοποιήσει. Να σημειωθεί άλλωστε, ότι βασική προϋπόθεση για να παραμείνει ενεργή μια ρύθμιση είναι η εμπρόθεσμη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.

Αναλυτικά, ο ΕΦΚΑ ενημερώνει τους ασφαλισμένους τα εξής:

  1. Η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων εισφορών διενεργείται στις αρχές του 3ου δεκαημέρου εκάστου μηνός.
  2. Η προβλεπόμενη ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής των ανωτέρω τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών είναι η τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.
  3. Εφόσον κατά την μηνιαία επεξεργασία των ασφαλιστικών στοιχείων και των πληρωμών, εντοπισθούν οφειλόμενες εισφορές του προηγούμενου ειδοποιητηρίου, αυτές αποτυπώνονται στο τρέχον ειδοποιητήριο ως «Ληξιπρόθεσμες οφειλές». Σε μια τέτοια περίπτωση, οι ασφαλισμένοι ενημερώνονται με μήνυμα επί του ειδοποιητηρίου ότι η μη εξόφληση των συγκεκριμένων εισφορών, θα έχει ως αποτέλεσμα την βεβαίωσή τους στο ΚΕΑΟ.
  4. Για την πλήρη εξόφληση των εισφορών, πρέπει να καταβληθεί το σύνολο των εμφανιζόμενων ποσών. Οι «Ληξιπρόθεσμες Οφειλές» εξοφλούνται κατά προτεραιότητα και εφόσον δεν εξοφληθούν έως την έναρξη της μηνιαίας διαδικασίας έκδοσης ειδοποιητηρίων, βεβαιώνονται στο ΚΕΑΟ στις αρχές του 3ου δεκαημέρου με παράλληλη ανάρτηση Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής (ΠΒΟ) στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Μη Μισθωτών.
  5. Για τις βεβαιωμένες στο ΚΕΑΟ εισφορές, οι ασφαλισμένοι ενημερώνονται ξεχωριστά και με διαφορετική «ταυτότητα οφειλής», από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου, μετά από πιστοποίησή τους και μπορούν να τις εξοφλήσουν, ή να τις ρυθμίσουν.
  6. Μέσω της νέας Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας «Μάθε που ανήκεις» η οποία δημιουργήθηκε και λειτουργεί στο διαδικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr), οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα, e-mail) της αρμόδιας Τοπικής Διεύθυνσης στην οποία υπάγονται.
  7. Σε κάθε περίπτωση η εξυπηρέτηση των πολιτών από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, πραγματοποιείται αποκλειστικά κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού. Η υποβολή ηλεκτρονικού αιτήματος εξυπηρέτησης ή ο προγραμματισμός ραντεβού πραγματοποιείται από τον ιστότοπο e-ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr μέσω της υπηρεσίας «Αίτηση Εξυπηρέτησης – Προγραμματισμός Ραντεβού».

https://creta24.gr/neo-topio-stin-pliromi-asfalistikon-eisforon-epaggelmaties/

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button