Αλαλούμ στα λιμάνια για τα ηλεκτρικά
Ένταση και εκνευρισμό έχει δημιουργήσει η απόφαση του Λιμενικού για αυστηρή εφαρμογή της οδηγίας για απαγόρευση των ηλεκτρικών αν ξεπερνούν το 40% φόρτισης της μπαταρίας τους. Ολοι μέσα λένε τα καράβια…
Με την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα να έχει ξεκινήσει ήδη, οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θέλουν να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί βρίσκονται μπροστά σε μία νέα κατάσταση.
Το Λιμενικό φαίνεται αποφασισμένο να τηρήσει αυστηρά την οδηγία που δεν επιτρέπει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ταξιδέψουν με τα πλοία της γραμμής αν η μπαταρία τους ξεπερνά το 40% σε φόρτιση.
Ηδη έχουν αναφερθεί πολλά περιστατικά όπου ανυποψίαστοι και ανενημέρωτοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να μην τους επιτραπεί να ταξιδέψουν.
Σε κάποιες περιπτώσεις επικράτησε ένταση μεταξύ των οδηγών και των Λιμενικών, ενώ υπήρξε και περιστατικό όπου απειλήθηκε μήνυση εναντίον του πλοιάρχου με αποτέλεσμα να καθυστερήσει ο απόπλους του πλοίου.
Οι κάτοχοι των ηλεκτρικών διαμαρτύρονται έντονα γιατί χάνουν τα χρήματά τους και αναστατώνεται όλο το πρόγραμμά τους, για κάτι στο οποίο δεν είχαν προειδοποιηθεί ούτε τους είχε ενημερώσει κανένας έγκαιρα.
Μετά από επικοινωνία μας με τον ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) μέλη του οποίου είναι όλες οι μεγάλες ναυτιλιακές, μας αναφέρθηκε πως δεν πρόκειται για εντολή του Υπουργείου αλλά για σύσταση, την οποία οι περισσότερες εταιρείες δε θα ακολουθούσουν, γιατί δεν υπάρχει λόγος…
Οπως και να έχει υπάρχει ένα αλλαλούμ το οποίο αναμένεται να ενταθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς όλο και περισσότεροι με ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φθάνουν στα λιμάνια για να ταξιδέψουν.
Αναμφίβολα με την απόφαση αυτή και δεδομένου ότι τα περισσότερα μεσαία και μικρά νησιά δε διαθέτουν επαρκής ταχυφορτιστές, οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτά, θα πρέπει να τα αφήσουν πίσω.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, τέθηκαν λόγοι ασφάλειας γι’ αυτό πάρθηκε και αυτή η απόφαση, η οποία αναμφίβολα προβληματίζει τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων…
Εκτός από τα ηλεκτρικά και τα Plug-in hybrid των οποίων η φόρτιση δε θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της χωρητικότητας, όσα οχήματα εφοδιάζονται με υγραέριο ή φυσικό αέριο το ντεπόζιτο δε θα πρέπει να υπερβαίνει το 50%.
Ένα ακόμα στοιχείο που επισημαίνει το Υπουργείο είναι το βάρος που θα πρέπει να ελέγχει το πλήρωμα καθώς το αντίστοιχο των ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Παράλληλα, σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η φόρτιση εντός του πλοίου.