Δυστύχημα στα Τέμπη: Τα δύο τρένα ήταν «σε πορεία σύγκρουσης για 16 λεπτά»
Για 16 λεπτά ήταν σε τροχιά σύγκρουσης τα δύο τρένα, προτού προκληθεί το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της δημόσιας τηλεόρασης.
Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, φέρεται να υπήρξε ενημέρωσε ότι είναι στη γραμμή καθόδου προς την Αθήνα η εμπορική αμαξοστοιχία, που στη συνέχεια συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο, στο δυστύχημα στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, στις 23:05 η σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να επικοινώνησε πως η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον συγκεκριμένο σταθμό, με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ένα λεπτό νωρίτερα είχε αναχωρήσει από τη Λάρισα η επιβατική αμαξοστοιχία. Δηλαδή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, για 16 λεπτά τα τρένα ήταν σε πορεία σύγκρουσης.
Βάσει πρωτοκόλλου, η επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών καταγράφεται στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών.
«Υπάρχει ένα τηλέφωνο, εσωτερικό, το οποίο παίρνει η σταθμάρχης των Νέων Πόρων και λέει στον σταθμάρχη της Λάρισας, ότι εγώ από τους Νέους Πόρους έδιωξα την 80501 στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα. Ο σταθμάρχης Λάρισας είναι υποχρεωμένος να καταγράψει τον αριθμό τηλεγραφήματος. Και στέλνει την άλλη αμαξοστοιχία, την 62, στη γραμμή ανόδου. Προφανώς ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου», δήλωσε στην ΕΡΤ ο προϊστάμενος αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και αντιπρόεδρος ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θωμάς Χαμάμης.
Η ενημέρωση από τη σταθμάρχη των Νέων Πόρων, για την εμπορική αμαξοστοιχία, ακούστηκε από όλους όσοι είχαν ανοιχτά τα ραδιοτηλέφωνα, αναφέρουν οι πληροφορίες της ΕΡΤ.
«Με το που έφυγε η αμαξοστοιχία 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ο σταθμάρχης ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο, να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους. Τι έγινε μεταξύ δύο σταθμαρχών αυτό δεν το γνωρίζω», συμπλήρωσε ο κ. Χαμάμης.
Με εντολή εισαγγελέα πραγματοποιήθηκε τα ξημερώματα έφοδος της αστυνομίας στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας όπου κατασχέθηκαν έγγραφα και καταγεγραμμένες συνομιλίες, απαραίτητα κατά τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος.
Δυστύχημα στα Τέμπη: «5’ ο σταθμάρχης μπορούσε να δει το τρένο στην αντίθετη τροχιά»
Τα ξημερώματα η αστυνομία έκανε έφοδο στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, όπου κατασχέθηκαν έγγραφα και καταγεγραμμένες συνομιλίες.
Επίσης, αστυνομικοί πήραν το καταγραφικό από τις κάμερες ασφαλείας. Μία βρίσκεται πάνω από το γραφείο του σταθμάρχη και έχει καταγράψει όλες τις κινήσεις την ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, αναφέρουν οι πληροφορίες της ΕΡΤ.
Όταν το επιβατικό μπήκε σε λάθος τροχιά και άρχισε να οδεύει προς την εμπορική αμαξοστοιχία, για πέντε λεπτά ο σταθμάρχης μπορούσε να δει στην κονσόλα του σταθμού πως το τρένο ήταν σε αντίθετο ρεύμα, στις ράγες της ανόδου, αναφέρει ακόμη το ρεπορτάζ της δημόσιας τηλεόρασης. Στη συνέχεια, η κονσόλα δεν παρέχει δυνατότητα να δει ο σταθμάρχης προς τα πού κινείται το τρένο.
πηγή: lifo