Χειμερινές εκπτώσεις: Ανοιχτά αύριο τα καταστήματα – Ρεκόρ ηλεκτρονικών αγορών το 2022
Με μειώσεις τιμών έως και 50%, κυρίως σε είδη ένδυσης και υπόδησης, αλλά και αυστηρότερους κανόνες ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου 2023, ενισχύοντας τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για διατήρηση της καλής εικόνας της εορταστικής περιόδου.
Αύριο, πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων τα εμπορικά καταστήματα θα μπορούν προαιρετικά να είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, για μία ακόμα φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία οι καταναλωτές με πολύ πιο εύκολο τρόπο θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες, φιλοδοξεί να ασκήσει μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά για την αισχροκέρδεια, για πλασματικές εκπτώσεις, αλλά και για άλλες παραβάσεις των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών. Μάλιστα, οι επώνυμες καταγγελίες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν πιθανές παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά,
- υπηρεσίες,
- τραπεζικές υπηρεσίες,
- ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες,
- εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών,
- ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Ακόμη και αν για μία θεματική δεν είναι αρμόδια η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, μέσω της πλατφόρμας δίνονται οι πληροφορίες στον καταναλωτή για την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί.
Ενισχύονται οι προσδοκίες της αγοράς
«Οι εφετινές χειμερινές εκπτώσεις γίνονται σε μία ιδιαίτερη περίοδο, εν μέσω ακρίβειας και πληθωριστικών πιέσεων. Παράλληλα, πραγματοποιούνται υπό ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο καθώς αυτή τη φορά ισχύει ο λεγόμενος κανόνας των 30 ημερών που συνοδεύεται από εντατικούς ελέγχους του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με στόχο την προστασία του καταναλωτή από πλασματικές εκπτώσεις» σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, αντιπρόεδρος GRECA και εκπρόσωπος για την Ελλάδα και μέλος ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Εστιάζοντας στις ηλεκτρονικές αγορές, ο κ. Σαββίδης υπογραμμίζει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων. «Αυτό συμβαίνει γιατί το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο δεν κινείται μεμονωμένα αλλά διακλαδικά (Omnichannel). Δηλαδή μία στις πέντε ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις (ποσοστό 20%) διαθέτουν ηλεκτρονικό κανάλι, δηλαδή το 90% είναι προέκταση φυσικού καταστήματος. Έτσι ο καταναλωτής προκειμένου να ολοκληρώσει μια αγορά κάνει έναν κύκλο μεταξύ φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. Δηλαδή παραγγέλνει ένα προϊόν ηλεκτρονικά και το παραλαμβάνει από το φυσικό κατάστημα και αντιστρόφως». Μάλιστα, ο ίδιος επισημαίνει ότι το 2022 ήταν η πρώτη χρονιά που η Ελλάδα έσπασε σαν χώρα το ρεκόρ της χρήσης ίντερνετ στο γενικό πληθυσμό αγγίζοντας ποσοστό 81%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι από αυτούς που χρησιμοποιούν το ίντερνετ, ποσοστό 72% έκαναν κάποιου είδους ηλεκτρονική συναλλαγή. «Τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά και ενθαρρυντικά. Ωστόσο η χώρα μας, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, παραμένει στην προτελευταία θέση στον δείκτη ψηφιοποίησης, κοινωνίας και οικονομίας που ανακοινώνει κάθε χρόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που αποδεικνύει ότι χρειάζεται να γίνουν σημαντικά βήματα ψηφιακή ανάπτυξης».
πηγή: lifo