Ελλάδα

Γραμμή 4 Μετρό: Το 2029 οι 15 νέοι σταθμοί σε τέσσερις δήμους

Το 2029 θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό οι 15 νέοι σταθμοί της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 350.000 πολίτες.

Υπολογίζεται ότι με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό, 53.000 αυτοκίνητα θα εξαφανιστούν από τους δρόμους.

Η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15  σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων.

Το έργο της Γραμμής 4 εκτείνεται από την περιοχή του ‘Αλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή στο Φρέαρ TBM Κατεχάκη, ενώ υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Περιλαμβάνει:

  • 15 σύγχρονους σταθμούς με τα φρέατά τους, που είναι οι εξής: ‘Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
  • 12,8χλμ. γραμμής με σήραγγα διπλής τροχιάς
  • Προμήθεια 20 υπέρ-αυτόματων συρμών τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό
  • Νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του ΤΡΑΜ, καθώς και νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων
  • Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τις θύρες των συρμών, μέσω του συστήματος σηματοδότησης
  • 9 φρέατα ενδιάμεσα ή τερματικά
  • 2 επιστάθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου και μετά το σταθμό Γουδή, για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και την ελαφρά συντήρησή τους.

Γραμμή 4 Μετρό: Το 2029 οι 15 νέοι σταθμοί σε τέσσερις δήμους Facebook Twitter

Τα οφέλη της νέας Γραμμής 4 του Μετρό

Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, οι πολίτες θα εξυπηρετηθούν χρονικά, ενώ οι μετακινήσεις εντός της Αττικής θα γίνουν φιλικότερες προς το περιβάλλον. 

Ενδεικτικά αναφέρονται:

  • Εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού υποδομών: Δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς, υπουργεία, μουσεία κλπ. Αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών μετρό με 2 σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμό). Σταθμός Ακαδημία σύνδεση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο (γραμμή 2) και σταθμός Ευαγγελισμός (σύνδεση με γραμμή 3).
  • 14 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή ‘Αλσος Βεΐκου – Πανεπιστημιούπολη
  • 5 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή ‘Αλσος Βεΐκου – Δικαστήρια
  • 17,5 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή ‘Αλσος Βεΐκου – Γουδή
  • Μείωση οχημάτων και ρύπων.
  • Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με το έργο αυτό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως – 125.000 από αυτούς θα είναι εργαζόμενοι, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως.
  • Η ποσότητα CO2 που δεν θα εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης από επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό αντί το ΙΧ τους εκτιμάται σε 17.000 tons/ετησίως.
  • Αναβάθμιση των περιοχών της αξίας των ακινήτων και καταστημάτων.
  • Συμβολή στον πολιτισμό με την διενέργεια αρχαιολογικής έρευνας συνολικής επιφάνειας 45.000 τ.μ.
  • Σημειώνεται επίσης ότι οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι συνολικής επιφάνειας 85.000τμ και θα περιλαμβάνουν 3.000 δενδροφυτεύσεις.

Γραμμή 4 Μετρό: Το 2029 οι 15 νέοι σταθμοί σε τέσσερις δήμους Facebook Twitter

Οι καινοτομίες της Γραμμής 4

Η νέα Γραμμή ενσωματώνει σημαντικές καινοτομίες όπως:

  • Συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα, χωρίς οδηγό.
  • Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών.
  • Σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών σε συρμούς και αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών.
  • Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση (φρενάρισμα) των συρμών και επιστροφή προς το Δίκτυο Μέσης τάσης της ΔΕΗ – 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.
  • Εφαρμογή του συστήματος Building Information Modelling (ΒΙΜ).
  • Συνολικός σχεδιασμός Γραμμής 4
  • Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό της Γραμμής 4, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος, θα ξεκινά το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 προς Μαρούσι. Η περιοχή επομένως θα αναβαθμιστεί σε συγκοινωνιακό κόμβο με τις Γραμμές 3 και 4 του Μετρό να ενώνουν τα βόρεια και ανατολικά προάστια της Αθήνας και το κέντρο.

Τα επόμενα τμήματα που θα τεθούν υπό κατασκευή είναι τα εξής:

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκος 9,6 χλμ και 8 σταθμοί)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-‘Ανω Ηλιούπολη (μήκος 4,1 χλμ και 3 σταθμοί)
Τμήμα Δ: ‘Αλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκος 7,5 χλμ και 6 σταθμοί)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκος 4,4 χλμ και 3 σταθμοί).

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

https://www.lifo.gr/now/greece/grammi-4-metro-2029-oi-15-neoi-stathmoi-se-tesseris-dimoys

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button