O Jacquemus και οι άλλοι
Το καλοκαίρι ως ψυχική κατάσταση και διαρκές απωθημένο συνδέεται πάντα με έντονες επιθυμίες. Στη λίστα όσων πιστεύουμε πως θα μας κάνουν ευτυχισμένους στριμώχνονται και μια χούφτα επωνυμίες resortwear και μαγιό. Ιστορικά ονόματα της μόδας ταυτισμένα με μια γλυκιά ζωή σε ’50s αριστοκρατικά θέρετρα στην ιταλική και τη γαλλική Ριβιέρα. Μέχρι πολύ πρόσφατα, οι μάρκες που ζούσαν για το καλοκαίρι και είχαν τη δύναμη να εμπνέουν φαντασιώσεις θέρους και στα καυτά πεζοδρόμια της πόλης ήταν λίγες, απόλυτα ιδιοσυγκρασιακές και στην πλειοψηφία τους ιταλικές.
Από το 1953 ο Missoni, με ένα εργαστήρι πλεκτών που ξεχώρισαν αμέσως για τους χρωματικούς συνδυασμούς και την πρωτότυπη ζιγκ ζαγκ ύφανσή τους, και το 1951 ο Pucci, με μια μπουτίκ στο Κάπρι που χάλασε κόσμο με τα ψυχεδελικά της prints, έπλεξαν ανθεκτικούς μύθους γύρω από τη μεσογειακή ανεμελιά του ήλιου, με επιδραστικούς editors μόδας να τους προωθούν και σοβαρούς jet setters να τους πακετάρουν στις αποσκευές τους. Φίρμες με αναγνωρίσιμο στυλ βασισμένο στο δίπολο σπορ-chic, που κατέκτησαν κάθε πτυχή του branding, από σύνολα παραλίας, μαγιό και κοσμήματα μέχρι ταπετσαρίες και (ο Μissoni) ξενοδοχεία, και συνέχισαν να εξελίσσονται, διατηρώντας τον κοσμοπολίτικο βηματισμό των ιδρυτών τους. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στα ’90s, όταν η μόδα υποκλίθηκε στον μινιμαλισμό και στα «μη χρώματα», κανείς από τους δύο δεν απαρνήθηκε την καταγωγή του – διατήρησαν τα χρώματα και την ευφορία του DNA τους για να πειραματιστούν με τις υφές και τις νέες προσεγγίσεις στα αρχεία τους.
Ανάμεσα σε καρτ ποστάλ και κοκτέιλ, ρετρό ριγέ ομπρέλες και αντηλιακά με άρωμα νεραντζιάς, ο οίκος Jacquemus διεκδικεί την πρωτιά στο καλοκαίρι της μόδας, την οποία για να κατοχυρώσει και συμβολικά ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 15α γενέθλια της εταιρείας του στο πιο φαντασμαγορικό σημείο του Κάπρι, την Casa Malaparte.
To 2022, o Pucci διόρισε καλλιτεχνική του διευθύντρια την Camille Micheli, την πρώτη γυναίκα σε αυτήν τη θέση για τον οίκο, αλλά και μια προσωπικότητα με τεράστια πείρα στην πολυτελή μόδα, από τις δημόσιες σχέσεις της Chanel το 1989 και τον σχεδιασμό κοσμημάτων στη Louis Vuitton (επί εποχής Marc Jacobs) έως τη μεταγραφή της, το 2009, στον Dior στο ίδιο πόστο ή την επιστροφή στη LV ως καλλιτεχνική διευθύντρια όλων των αξεσουάρ του οίκου. Μια γυναίκα με απροσποίητη αίσθηση κομψότητας, ιδιαίτερη αγάπη στα έντονα χρώματα και τα ογκώδη κοσμήματα, που με την πρώτη της συλλογή για την Pucci επέστρεψε στη Marina Piccola στο Κάπρι, το θέρετρο απ’ όπου ξεκίνησαν όλα για τον οίκο.
Στην «αγία τριάδα» των ιταλιάνικων αυτοκρατοριών του ήλιου δικαιούται μια θέση και η Etro, μια υφαντουργία με μποέμ ευαισθησία που ίδρυσε το 1968 στο Μιλάνο ο «Gimmo» Etro και καταχωρίσθηκε στη συλλογική συνείδηση της μόδας ως ο οίκος με τα λαχούρια. Από το 2022, ο νέος σχεδιαστής για τον οίκο, Marco de Vincenzo, κινείται πέρα από τον ρομαντικό εξωτισμό της κλασικής Etro, προτείνοντας ένα απαλό φρεσκάρισμα στην παλέτα και στα μοτίβα.
Η αναφορά στα κλασικά ολοκληρώνεται με τη γαλλική Eres, το brand με τα καλύτερα μαγιό στον κόσμο, που όλοι οι γνώστες της μόδας προτιμούν και όλα τα resort brands αντιγράφουν ξεδιάντροπα από τις αρχές του ’70, όταν η Irene Leroux απελευθέρωσε το γυναικείο σώμα στην παραλία από τις μπανέλες και τα παραγεμίσματα. Το αξεπέραστο λύκρα της Eres σε συνδυασμό με τα κολακευτικά πατρόν και τα ασύγκριτα ολόσωμα μαγιό του καθιστούν αυτή την εταιρεία μια μεταφορά για την επιτομή του γαλλικού στυλ στην πλαζ!
Και μετά ήρθε ο Jacquemus…
Για πάντα ερωτευμένος με τα χρώματα και τη χαλαρότητα του γαλλικού Νότου όπου γεννήθηκε, ο Simon Porte Jacquemus, αφού πασπάλισε με ήλιο, ρίγες και λευκές ποπλίνες τις πρώτες συλλογές που τον καθιέρωσαν στη διεθνή μόδα, αποφάσισε να εξαργυρώσει τη σύνδεσή του με την Κυανή Ακτή και να εγκατασταθεί στο Σεν Τροπέ. Με τον τρόπο που πάντα γνωστοποιεί τα νέα του, μέσα από διασκεδαστικά βιντεάκια στο Instagram, o πρόσφατα μπαμπάς διδύμων, της Mia και του Sun, με τον σύζυγό του Marco μας πληροφόρησε ότι ανοίγει μια εφήμερη μπουτίκ, μια πλαζ και μια μπρασερί!
Στο κατάστημα που εγκατέστησε στην καρδιά του Σεν Τροπέ πωλείται η ανοιξιάτικη συλλογή «Τα Γλυπτά» που έδειξε τον περασμένο Γενάρη στο υπαίθριο μουσείο του Ιδρύματος Maeght, αλλά και νέα κομμάτια για την πλαζ, όλα με τον παιχνιδιάρικο, νεανικό αέρα του brand. Για να ολοκληρώσει τη φωτεινή του επέλαση στο ψαροχώρι της BB, οικειοποιήθηκε τη φημισμένη μπρασερί La Renaissance και την ακτή Ramatuelle, φρεσκάροντάς τες με κίτρινες ρίγες, γλάστρες με λεμονιές και λιτά έπιπλα, συνεπή με την αφαιρετική αίσθηση διακόσμησης που τον χαρακτηρίζει. Έχοντας μοδάτους flâneurs κατά νου, ο Jacquemus προτείνει στο κουκλίστικο λημέρι του μια κάρτα φαγητών και ποτών που αλλάζει κάθε εβδομάδα, κλασικά παιχνίδια παραλίας, όπως ρακέτες και πετάνκ, αλλά και μικρά αναμνηστικά που θα πωλούνται μόνο εκεί, με κλου ένα μαγνητάκι που σχεδίασε ο ίδιος.
Ανάμεσα σε καρτ ποστάλ και κοκτέιλ, ρετρό ριγέ ομπρέλες και αντηλιακά με άρωμα νεραντζιάς, ο οίκος Jacquemus διεκδικεί την πρωτιά στο καλοκαίρι της μόδας, την οποία για να κατοχυρώσει και συμβολικά ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 15α γενέθλια της εταιρείας του στο πιο φαντασμαγορικό σημείο του Κάπρι, την Casa Malaparte.
Η κόκκινη βίλα στην άκρη του γκρεμού που τροφοδοτεί αδιάκοπα τη φαντασία αρχιτεκτόνων, κινηματογραφιστών και σοβαρά ρομαντικών από τη στιγμή που ο Γκοντάρ στέγασε σ’ αυτή την «Περιφρόνησή» του το 1963 έχει λειτουργήσει ως σκηνικό για πολλές καμπάνιες μόδας. Ποτέ δεν είχε παραχωρηθεί, όμως, για επίδειξη μόδας.
Στην ανατολική ακτή του Κάπρι, το σπίτι αυτό σχεδιάστηκε το 1938 από τον συγγραφέα και αρχιτέκτονα Κουρτ Έριχ Σούκερτ, γνωστό ως Curzio Malaparte, ως ένα ανορθόδοξο οικοδόμημα με τραπεζοειδή εξωτερική σκάλα που οδηγεί στη στέγη-βεράντα του με την απερίγραπτη θέα στην Τυρρηνική Θάλασσα.
Συντονιστείτε στις 10 Ιουνίου για μία ακόμα ινσταγκραμική εξτραβαγκάντζα του αγοριού που αγαπά, όπως δηλώνει, «το μπλε και το λευκό, τις ρίγες, τον ήλιο, τα φρούτα, τη ζωή, την ποίηση, τη Μασσαλία και τα ’80s».
https://www.lifo.gr/tropos-zois/fashion/o-jacquemus-kai-oi-alloi