Alphabet: Απώλειες σε έσοδα και κέρδη, «προσγείωση» στο YouTube
Κατώτερα των εκτιμήσεων ήταν τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου που ανακοίνωσε μετά το κλείσιμο της Wall Street η Alphabet, την Πέμπτη, με αποτέλεσμα η μετοχή της να κατρακυλήσει κατά 4% μετά από λίγες ώρες διαγράφοντας μέρος των κερδών κατά 7,28% που είχε νωρίτερα.
Η μητρική της Google ανακοίνωσε κέρδη 1,05 δολάρια ανά μετοχή έναντι εκτιμήσεων της Refinitiv για 1,18 δολάρια ανά μετοχή, ενώ τα έσοδά της διαμορφώθηκαν στα 76,05 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 76,53 δισ. που προέβλεπαν οι αναλυτές.
Τα έσοδα από διαφημίσεις στο YouTube διαμορφώθηκαν στα 7,96 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι αναμενόμενων 8,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 8,63 δισεκατομμυρίων δολαρίων το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα του Google Cloud στα 7,32 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι των αναμενόμενων 7,43 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα έχει οικονομική επιβάρυνση μεταξύ 1,9 και 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως το πρώτο τρίμηνο του 2023, η οποία σχετίζεται με τις απολύσεις 12.000 εργαζομένων που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο. Αναμένει επίσης να επιβαρυνθεί με κόστος περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζονται με μειωμένους χώρους γραφείων το 1ο τρίμηνο και προειδοποίησε ότι είναι πιθανές άλλες ανάλογες επιβαρύνσεις με ακίνητα στο μέλλον.
Η οικονομική διευθύντρια Ruth Porat είπε κατά τη διάρκεια συνάντησης για τα αποτελέσματα τριμήνου ότι η Alphabet προχώρησε στην πρόσληψη 3.455 εργαζομένων στο τελευταίο τρίμηνο, η πλειοψηφία των οποίων ήταν τεχνικοί.
Η Porat δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία επιβραδύνει ουσιαστικά τον ρυθμό προσλήψεων σε μια προσπάθεια να επιτύχει μακροπρόθεσμα την κερδοφόρα ανάπτυξη και δικαιολόγησε τη μείωση των εσόδων του YouTube στη υποχώρηση των διαφημιστικών δαπανών όσο και της διαφήμισης άμεσης απόκρισης, σε ένα δύσκολο οικονομικό κλίμα.
Τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube υπολείπονταν των προσδοκιών των αναλυτών στα 7,96 δισεκατομμύρια δολάρια — μειωμένα κατά 8% από 8,63 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Τον Δεκέμβριο, η National Football League ανακοίνωσε ότι το YouTube θα πληρώνει περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα του «Sunday Ticket», με τη σχετική συμφωνία να ισχύει για επτά χρόνια.
Εκτός από τη συνολική μείωση των δαπανών για διαφημίσεις, το YouTube αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό από το TikTok στον τομέα των βίντεο σύντομης μορφής. Τα shorts του YouTube έχουν πλέον 50 δισεκατομμύρια προβολές καθημερινά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Sundar Pichai την Πέμπτη.
Το Google Cloud απέφερε 7,32 δισεκατομμύρια δολάρια — λιγότερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές, αν και κατέγραψε αύξηση 32% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Επίσης, μείωσε σημαντικά τις ζημίες του, από 890 εκατομμύρια δολάρια πριν από ένα χρόνο σε 480 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
Τα έσοδα από την «Αναζήτηση» της Google ανήλθαν στα 42,60 δισεκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την έκθεση. Τα στελέχη δήλωσαν ότι παρατηρήθηκε περαιτέρω μείωση των δαπανών από ορισμένους διαφημιστές το 4ο τρίμηνο σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο.
Τα «Άλλα» έσοδα της Google, τα οποία περιλαμβάνουν έσοδα από υλικό και μη διαφημίσεις από το YouTube, ανήλθαν στα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10% στα 22,50 δισεκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης του αριθμού των εργαζομένων, των χρεώσεων για νομικά θέματα και των χαμηλότερων διαφημιστικών δαπανών, δήλωσαν στελέχη την Πέμπτη. Η εταιρεία είπε επίσης ότι έχασε 1,49 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετοχικούς τίτλους κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Τα έσοδα στην κατηγορία «Other Bets» της Alphabet, η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Waymo καθώς και ορισμένα έργα τεχνολογίας υγείας της εταιρείας, αυξήθηκαν στα 226 εκατομμύρια δολάρια — από 181 εκατομμύρια δολάρια σε σχέση με πέρυσι.
«Πονοκέφαλος» για το ChatGPT
Το CNBC ανέφερε προηγουμένως ότι η Google πειραματίζεται εσωτερικά με πολλά πιθανά προϊόντα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την δραστηριότητα αναζήτησής της. Η εταιρεία αισθάνεται πίεση από τη δημοτικότητα του ChatGPT που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, που κυκλοφόρησε στα τέλη του περασμένου έτους από το OpenAI που υποστηρίζεται από τη Microsoft. Στελέχη είχαν πει στο παρελθόν ότι η εταιρεία ενδέχεται να παρουσιάσει ένα παρόμοιο προϊόν στο κοινό κάποια στιγμή φέτος.
ot.gr
πηγή: flashnews