Νέοι κανόνες στο Gmail από τις αρχές Απριλίου
Από τον περασμένο Οκτώβριο η Google έχει ανακοινώσει πως ξεκινάνε οι νέοι κανόνες ελέγχου ταυτότητας αποστολέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που θα έχον σαν αποτέλεσμα μαζικά μηνύματα προς λογαριασμούς Gmail, να απορρίπτονται και να επιστρέφονται στον αποστολές.
Ο υπεύθυνος για την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη του Gmail, Neil Kumaran ανακοίνωσε ότι «ξεκινώντας από το 2024, θα απαιτήσουμε από τους αποστολείς μαζικών αποστολών να πιστοποιούν τα email τους, να επιτρέπουν την εύκολη διαγραφή και να παραμένουν κάτω από ένα όριο αναφερόμενης ανεπιθύμητης αλληλογραφίας».
Οι νέοι κανόνες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν σε 10 ημέρες και θα επηρεάσουν θετικά όλους του προσωπικούς λογαριασμούς Gmail.
Σύμφωνα με την Google, το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να εμποδίσει πάνω από το 99.9% των spam μηνυμάτων, του Phishing και του κακόβουλου λογισμικού που είναι επισυναπτώμενα σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτό σημαίνει πως θα μπλοκάρονται 15 δισεκατομμύρια emails καθημερινά.
Όμως ακόμα και έτσι δεν είναι αρκετά μέτρα και συνεχίζουν να φτάνουν στα emails μας μηνυματα spam και phishing. Για αυτό και έρχονται οι νέoι κανόνες.
Τι περιλαμβάνουν οι νέοι κανόνες του Gmail;
Οι νέοι κανόνες απευθύνονται αποκλειστικά σε όσους στέλνουν μαζικά μηνυματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτούς ορίζει η Google σαν τους χρήστες που στέλνουν 5.000 μηνύματα ημερησίως σε διευθύνσεις Gmail. Αυτός ο αρθιμός περιλαμβάνει και τα μηνύματα που έρχονται απο διάφορα subdomains. Η Google για να χαρακτηρίσει κάποιον σαν μαζικό αποστολέα, το όριο των 5.000 emails θα πρέπει να επιτευχθει τουλαχιστον μία φορά σε 24 ώρες και ο χαρακτηρισμός του θα είναι μονιμός.
Πρόβλημα θα έχουν όσοι έχουν εγγεγραμένους χρήστες σε newsletters, με την Google να τους δημιουργεί πρόβλημα. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να ρυθμίσουν τον ρυθμό αποστολής ώστε να μην ξεπερνούν το όριο των 5.000 μηνυμάτων την ημέρα. Τα νέα μέτρα θα μπουν σε ισχύ την 1η Απριλίου.
«Ξεκινώντας από τον Απρίλιο του 2024, θα αρχίσουμε να απορρίπτουμε τη μη συμμορφούμενη κίνηση», δήλωσε η Google σε μια ερώτηση σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για τους αποστολείς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνεχίζοντας: «Συνιστούμε στους αποστολείς να χρησιμοποιήσουν την προσωρινή περίοδο επιβολής της αποτυχίας για να κάνουν τις αλλαγές που απαιτούνται για να γίνουν συμμορφούμενοι».
Από την 1η Ιουνίου, η Google θα αρχίσει επίσης να εφαρμόζει την απαίτηση όλα τα εμπορικά και διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να διαθέτουν λειτουργία διαγραφής με ένα κλικ για τους παραλήπτες.