ΙΤΒ: Αυτές είναι οι 5 κορυφαίες τάσεις στον τουρισμό ευεξίας στα ξενοδοχεία για το 2024
Tις 5 κορυφαίες τάσεις στον τουρισμό ευεξίας για το 2024 παρουσίασε στη διεθνή έκθεση τουρισμού ΙΤΒ του Βερολίνου η Wellness-Hotels & Resorts και το πόρταλ ευεξίας beauty24.de.
Η πλειονότητα των ταξιδιωτών ευεξίας είναι ηλικίας 50-69 ετών. Η αγορά διαχωρίζεται στους επισκέπτες που κάνουν πιο συντηρητικές επιλογές κράτησης με λιγότερες θεραπείες αλλά περισσότερο χρόνο χαλάρωσης σε ένα περιβάλλον ευεξίας και φύσης, και στους επισκέπτες που ταξιδεύουν λιγότερο συχνά αλλά προτιμούν ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας.
Ταυτόχρονα, οι προσδοκίες τους για πιο εξατομικευμένα προγράμματα και νέες θεματικές στα ξενοδοχεία ανεβαίνουν, επομένως οι ξενοδόχοι βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα να δώσουν έμφαση στα στάνταρ και στον βασικό εξοπλισμό των σπα ή να προσφέρουν νέα κόνσεπτ μεγαλύτερη εξειδίκευσης και εξατομίκευσης.
Οι τάσεις που παρουσιάστηκαν στην ΙΤΒ είναι οι ακόλουθες…
1. Οι επισκέπτες είναι πιστοί, παρά την αύξηση τιμών, δίνοντας στους ξενοδόχους ασφάλεια σχεδιασμού και επενδύσεων υψηλού επιπέδου. Το 87% των ξενοδόχων που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα αύξησαν τις τιμές τους το 2024. Παρόλ’ αυτά, το 46% των ξενοδοχείων αναμένουν αύξηση της ζήτησης, μέτρια ή ισχυρή, μέσα στο τρέχον έτος, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 54% το 2023.
Παρότι λιγότεροι επισκέπτες κάνουν κρατήσεις, ορισμένοι εξ αυτών προτίθενται να πληρώσουν περισσότερα για υπηρεσίες ξενοδοχείου και ευεξίας. Η πιστότητα αυτή ενθαρρύνει τις ξενοδοχειακές επενδύσεις, με το 78% των ξενοδοχείων να επιδιώκουν να επενδύσουν μέσα στο 2024, με έμφαση στην ανακαίνιση και διεύρυνση των δωματίων (63%) και των τεχνικών συστημάτων τους (53%).
2. Η ευεξία είναι ανοικτή σε νέες τάσεις, όπως η μακροζωία. Πριν από 20 χρόνια, οι ηλικίες 30-49 αποτελούσαν το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών στα ξενοδοχεία, οι οποίοι έμεναν πιστοί στην ευεξία μέσα στο πέρασμα των ετών και συνεχίζουν να αποτελούν το βασικό κοινό της, και σήμερα είναι ηλικίας 50-69.
Ωστόσο, τα ενδιαφέροντά τους μεταλλάχθηκαν. Ενώ η ομορφιά ήταν πολύ διαδεδομένη κατά τη δεκαετία του 2000, σήμερα οι ίδιοι επισκέπτες επιζητούν πιο αποτελεσματική ευεξία. Η νέα τάση για μακροζωία, για μια μεγαλύτερης διάρκειας ζωή, με περισσότερο υγεία και ευτυχία, είναι αυτή που κυριαρχεί. Πάνω από το 85% των επισκεπτών ενδιαφέρονται για αυτό το συστατικό της ευεξίας, ιδιαίτερα με τη μορφή της πιο ξεκούραστης ζωής, του αθλητισμού και της πνευματικής ευεξίας. Αν και πάνω από το 90% των ξενοδόχων προσαρμόζονται σε αυτή την ομάδα επισκεπτών όλο και περισσότερο, μόλις το 12% ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους στο πλαίσιο της τάσης μακροζωίας.
3. Εστίαση στα βασικά. Πολλά ξενοδοχεία ακολουθούν τα νέα ενδιαφέροντα των επισκεπτών τους. Σύμφωνα με την έρευνα, οι επισκέπτες στην πλειονότητά τους έχουν την προσδοκία για μια επίδραση χαλάρωσης των διακοπών ευεξίας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να αποδράσουν από την εργασία, ,την οικογένεια και το κοινωνικό στρες, με μία έως δύο θεραπείες να τους είναι αρκετές (56,5%). Άλλοι παρακάμπτουν τις θεραπείες και βρίσκουν ικανοποίηση στο να απολαμβάνουν ελεύθερο χρόνο στον χώρο ευεξίας (26,6%).
4. Πιο εξειδικευμένες προσφορές. Οι επισκέπτες που θεωρούν την ευεξία ως έναν τρόπο ζωής με επίκεντρο την υγεία δεν αναζητούν απλά μια απόδραση από την καθημερινότητα, αλλά επαγγελματική υποστήριξη για την καθημερινότητα, απαιτώντας ευεξία με αντίκτυπο.
Με 500 ευρώ ανά άτομο, για δύο διανυκτερεύσεις, το ένα τρίτο των επισκεπτών αναμένει ότι θα έχει μακροπρόθεσμη επίδραση στην υγεία και την εμφάνισή του. Πάνω από τους μισούς επιθυμούν να πληρώσουν περισσότερα για αποκλειστικές θεραπείες που ξεπερνούν τις υπηρεσίες που προσφέρονται καθημερινά.
Οι ξενοδόχοι που δίνουν έμφαση στην υψηλής ποιότητας και εξατομικευμένη προσφορά στους επισκέπτες τους, μπορούν να οικοδομήσουν ισχυρότερους δεσμούς με τους επισκέπτες τους και να διαφοροποιηθούν καλύτερα στον ανταγωνισμό από άλλα ξενοδοχεία και με καθημερινές υπηρεσίες που προσφέρουν τα day spa.
5. Αυτοματισμός και τεχνητή νοημοσύνη. Οι επισκέπτες ευεξίας είναι ανοικτοί στις νέες εξελίξεις. Η τεχνητή νοημοσύνη και τα τεχνικά εργαλεία που ανακουφίζουν από το βάρος της εργασίας των απασχολούμενων στα ξενοδοχεία, αξιοποιούνται όλο και περισσότερο από τους ξενοδόχους, και τυγχάνουν πολύ καλής υποδοχής από τους επισκέπτες.
Το 48% των ταξιδιωτών ευεξίας προτίθενται να αξιοποιήσουν υπηρεσίες σπα όπως καρέκλες μασάζ και στρώματα με νερό. Πάνω από το ένα τέταρτο των ξενοδόχων χρησιμοποιούν ήδη τέτοιες αυτοματοποιημένες προσφορές.
Πολλά ξενοδοχεία εξακολουθούν να είναι διστακτικά στην αξιοποίηση των ρομπότ που θα ανακουφίσουν το προσωπικό από εργασιακό φόρτο, για παράδειγμα με τη μεταφορά των πιάτων στην κουζίνα ή την καθαριότητα δωματίου.
Ειδικές σύγχρονες συσκευές ανάλυσης της φυσικής κατάστασης ή υγείας των επισκεπτών χρησιμοποιούνται ήδη στο ένα πέμπτο των ξενοδοχείων. Σχεδόν οι μισοί από τους επισκέπτες βρίσκουν ήδη ενδιαφέροντα τα σύγχρονα διαγνωστικά εργαλεία και την τεχνητή νοημοσύνη στην επικοινωνία για πληροφορίες καθώς και στα προγράμματα φυσικής κατάστασης, χαλάρωσης ή διατροφής.
πηγή: creta24