Κρήτη | Αγωνία – προβληματισμοί για την τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα
Τη σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στον κλάδο της φιλοξενίας ανέδειξαν εμπειρογνώμονες του ελληνικού τουρισμού, από το βήμα του 2ου Περιφερειακού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στην Κρήτη.
Αφού υπογράμμισαν ότι το ανθρώπινο στοιχείο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό τόνισαν ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα.
Ηλ. Κικίλιας: Η χώρα δίνει 1 δισ. ευρώ για επαγγελματική κατάρτιση με αβέβαια αποτελέσματα
Ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Ηλίας Κικίλιας, αφού επεσήμανε ότι η επαγγελματική τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα υπολείπεται σε σχέση με τις άλλες χώρες. Μάλιστα ανάφερε ότι η χώρα δίνει 1 δισ. ευρώ για επαγγελματική κατάρτιση, από κονδύλια του ταμείου ανάκαμψης, με αβέβαια όμως αποτελέσματα, όπως εξήγησε. Αφού τόνισε ότι οι κρατικές τουριστικές σχολές στη Ρόδο και στην Ανάβυσσο δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να υπάρξουν ειδικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των μικρών ξενοδοχείων.
Την ίδια στιγμή, ο κ. Κικίλιας ανέδειξε τη μεγάλη ζήτηση που έχουν τα προγράμματα του Ινστιτούτου στο σκέλος της αναβάθμισης των τουριστικών δεξιοτήτων. Τη στιγμή που το ΙΝΣΕΤΕ μπορεί να καλύψει 1.500 θέσεις για τουριστική εκπαίδευση, οι αιτήσεις ξεπερνάνε τις 6.000 αιτήσεις.
Κ. Μαρινάκος: Οι τουριστικές σχολές πρέπει να εξελιχθούν σε Τουριστικές Ακαδημίες
Από την πλευρά του, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Κωνσταντίνος Μαρινάκος, πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, επεσήμανε ότι η τουριστική εκπαίδευση πρέπει και μπορεί να ακολουθήσει τις διάσημες σχολές τουριστικές εκπαίδευσης του εξωτερικού και συγκεκριμένα της Ελβετίας. Για να γίνει όμως η Ελλάδα Ελβετία στο πεδίο της τουριστικής εκπαίδευσης, θα πρέπει οι σχολές τουρισμού στη Ρόδο και την Αθήνα να εξελιχθούν σε Ακαδημίες τουρισμού, κατά το πρότυπο των διεθνών σχολών της Λωζάνης.
Εξειδικεύοντας τις προτάσεις του για την αναβάθμιση των τουριστικών σπουδών της Ελλάδας, επεσήμανε ότι τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά προγράμματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια. Επίσης, έκανε λόγο και για νέα μεταπτυχιακά προγράμματα με ειδικά μαθήματα, αλλά και για την ανάγκη ύπαρξης ισχυρού γραφείου διασύνδεσης των αποφοίτων με την αγορά εργασίας.
Πρότυπο στην εκπαίδευση εργαζομένων η Grecotel
Την ίδια ώρα, η Grecotel, ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος, όπως τόνισε ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, λειτουργικός διευθυντής του Ομίλου, για να απαντήσει στις προκλήσεις της αναβάθμισης των τουριστικών δεξιοτήτων των εργαζομένων της, κάθε χρόνο πραγματοποιεί ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στους 6.000 και πλέον εργαζομένους τους. Μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, στην οποία περιλαμβάνονται 15 θεματικές ενότητες αλλά και με ψηφιακή βιβλιοθήκη 130 μαθημάτων, οι εργαζόμενοι του Ομίλου κάθε χρόνο λαμβάνουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση προκειμένου να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις της φιλοξενίας.
Ο κ. Καλαϊτζιδάκης υπενθύμισε ότι η Grecotel αποτελεί πρότυπο στο πεδίο της ελληνικής φιλοξενίας, απόρροια της φιλοσοφίας που διέπει τα γονίδια του ομίλου. Μιας φιλοσοφίας που τα ξενοδοχεία είναι η επέκταση της φιλοξενίας που απολαμβάνει ο επισκέπτης στο κρητικό σπίτι. Κάθε εργαζόμενος που εκπαιδεύεται στην Grecotel πιστοποιείται, τόνισε ο κ. Καλαϊτζιδάκης.
Αγάπη Σμπώκου: Το ανθρώπινο δυναμικό είναι όρος επιτυχίας
Τέλος, ειδική αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό έκανε στην παρέμβαση της η αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Αγάπη Σμπώκου σημειώνοντας ότι την δεκαετία της κρίσης, εργοδότες και εργαζόμενοι έχτισαν ένα σημαντικό κεκτημένο. Μια αμοιβαία συνθήκη συνεννόησης, όπως εξήγησε.
«Αυτό το κεκτημένο οφείλουμε να διαφυλάξουμε και να εξελίξουμε. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι όρος επιτυχίας, για να μπορέσουμε να πάμε όλοι μαζί ακόμα πιο ψηλά. Ο δεύτερος αφορά τα μέτρα, τους τρόπους, την κατεύθυνση που θα πάρουμε, για έναν βιώσιμο ελληνικό τουρισμό. Και όταν μιλάμε για βιωσιμότητα, εννοούμε τον σεβασμό στο περιβάλλον, στους ανθρώπους, στη φύση, στις παραδόσεις, στον πολιτισμό μας. Αυτή είναι η κατεύθυνση που θα πρέπει να πάρουμε άμεσα, έτσι ώστε όχι μόνο να προστατεύσουμε το προϊόν μας, αλλά να το καταστήσουμε ακόμα πιο σύγχρονο, ακόμα πιο ανταγωνιστικό, ακόμα πιο αποδοτικό. Και σε αυτήν τη κατεύθυνση η Κρήτη μπορεί να παίξει κεντρικό ρόλο. Έχει την τουριστική παράδοση και την τεχνογνωσία, Διαθέτει μοναδικό φυσικό πλούτο και τεράστιο πολιτιστικό απόθεμα», ανάφερε η κα Σμπώκου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κ. Χαλκιαδάκης
Κρήτη | Αγωνία – προβληματισμοί για την τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα