Οι tour operators ποντάρουν στην Ελλάδα και για το 2023 – Στα νησιά που ξεχωρίζουν η Κρήτη
Η φετινή σεζόν, που για τους περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεχώρισε για τους μεγάλους tour operators, που είδαν δυνατή επιστροφή του ελληνικού τουρισμού μετά την πανδημία και υψηλό ρυθμό κρατήσεων.
Τα βλέμματα πλέον στρέφονται στο καλοκαίρι του 2023, με τα πρώτα μηνύματα από τις σημαντικές αγορές του εξωτερικού να είναι θετικά, αν και οι προκλήσεις δεν θα λείπουν (ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός, αύξηση του κόστους ζωής, που πιστεύεται πως θα επηρεάσουν το εάν και πότε κάποιος θα προγραμματίσει το επόμενό του ταξίδι).
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Βίκυς Κουρλιμπίνη στο capital.gr, οι μεγάλοι tour operators έχουν ανοίξει ήδη τα συστήματα των προκρατήσεων για την επόμενη τουριστική περίοδο, προσδοκώντας πως θα διατηρηθεί η δυναμική εμφάνιση και αυτή τη χρονιά για τις χώρες της Μεσογείου και πως όσοι θέλουν να ταξιδέψουν θα επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές των τουριστικών πακέτων που προσφέρει το early booking.
Επεκτείνουν τα προγράμματα
Ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, ο γερμανικός όμιλος της TUI, έχει ανακοινώσει εκπτώσεις σε όσους προγραμματίσουν τις διακοπές τους για την επόμενη χρονιά, ενώ αναφέρει πως, ειδικά για τα ελληνικά νησιά, όσοι εξασφαλίσουν τις διακοπές τους το 2023 εγκαίρως θα έχουν πλήρη έλεγχο των τιμών. Οι τιμές για πρόωρη κράτηση είναι ιδιαίτερα θελκτικές.
Στα νησιά που ξεχωρίζουν περιλαμβάνονται η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά και οι προσφορές του ταξιδιωτικού κολοσσού ισχύουν και για τα brands Robinson, TUI Blue, Magic Life, Suneo, Riu και TUI Kids Club. Οι εκπτώσεις για όσους κλείσουν το ταξίδι τους έως τις 28 Νοεμβρίου για την επόμενη σεζόν (από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου 2023) μπορεί να φτάνουν έως το 40%, συμπεριλαμβανομένων οικογενειακών πακέτων με αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή.
Η TUI είχε θέσει ως στόχο φέτος να φέρει στην Ελλάδα 3 εκατομμύρια τουρίστες, που, σύμφωνα με τις πληροφορίες, επετεύχθη. Επόμενο “σκαλοπάτι” είναι ο αριθμός αυτός να μεγαλώσει την επόμενη χρονιά.
Η Ελλάδα ξεχωρίζει και στα προγράμματα του δεύτερου σημαντικότερου ομίλου, του FTI. Ο όμιλος προχωρά σε αύξηση των πτήσεων προς Κρήτη και Ρόδο και έχει επεκτείνει το θερινό πρόγραμμα πτήσεων έως τον Νοέμβριο του 2023. Ο FTI προσθέτει επίσης στο πρόγραμμά του και το αεροδρόμιο του Άραξου. Εξίσου σημαντική κίνηση είναι πως στα πακέτα διακοπών προσθέτει για το 2023 νέα ξενοδοχεία από τη μεγάλη ξενοδοχειακή αλυσίδα Grecotel και θέρετρα μόνο για ενήλικες. Επεκτείνει επίσης τα πακέτα Fly & Drive, τα πακέτα περιηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, αυξάνοντας την επιλογή κατά 40%. Επίσης, σε προσφορά για πρώτη φορά είναι το οκταήμερο ιστιοπλοϊκό ταξίδι “Ionian Fantasy” από την Κέρκυρα.
Και ο γερμανικός tour operator ETI ξεκίνησε τις πωλήσεις για την καλοκαιρινή σεζόν του 2023, και προσφορές για early booking σε Ελλάδα, Τυνησία και Αίγυπτο. Τα ελληνικά πακέτα περιλαμβάνουν την Κρήτη και την Κέρκυρα. Την επόμενη σεζόν θα προσφέρει συνολικά σε όλους τους προορισμούς του τετραψήφιο αριθμό ξενοδοχείων και οι εκπτώσεις προκρατήσεων φτάνουν το 25% για όσες κρατήσεις πραγματοποιηθούν μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
Από τα πρώτα μεγάλα ονόματα που ανακοίνωσαν επέκταση των πακέτων για την Ελλάδα ήταν η Jet2.com και η Jet2holidays. Η βρετανική Jet2 ανακοίνωσε ένα μεγάλο πρόγραμμα για την Ελλάδα το 2023, αυξάνοντας τη χωρητικότητά της σε 1,3 εκατ. θέσεις, ξεκινώντας παράλληλα νωρίτερα την επόμενη σεζόν. Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει 15 διαθέσιμους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων δρομολογίων (Μπρίστολ – Χανιά, East Midlands – Σαντορίνη και Λονδίνο Στάνστεντ – Αθήνα), αύξηση χωρητικότητας με 1,3 εκατ. αφίξεις θέσεων προς πώληση, επέκταση σεζόν, με πτήσεις το Πάσχα προς Ρόδο και Χαλκιδική, και αυξημένη συχνότητα σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος και η Σκιάθος. Η Αθήνα, την ίδια ώρα, γίνεται προορισμός όλο τον χρόνο.
Τι θα γίνει με τα φετινά έσοδα
Στην αρχή της φετινής σεζόν, ο στόχος που έθεταν οι επιχειρηματίες του χώρου ήταν τα τουριστικά έσοδα να φτάσουν τα επίπεδα της χρονιάς – ρεκόρ του 2019, όταν στο “ταμείο” είχαν μπει 18,2 δισ. ευρώ. Ο θετικός Αύγουστος, ο εξίσου πολύ καλός Σεπτέμβριος και Οκτώβριος, που χαρακτηρίστηκαν από μεγάλες πληρότητες στα ξενοδοχεία, και η παράταση της τουριστικής περιόδου, οδηγούν τις εκτιμήσεις για τα έσοδα κοντά στα 18,8 με 19 δισ. ευρώ.
Τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μπήκαν στο τουριστικό καλάθι 4 δισεκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας τα επίπεδα του 2019, ενώ συνολικά στο οκτάμηνο τα έσοδα αγγίζουν πλέον τα 12,75 δισ. ευρώ. Πέρσι τον Αύγουστο οι τουριστικές εισπράξεις ήταν 3,15 δισ. ευρώ και στο οκτάμηνο 6,6 δισ., ενώ την πρώτη χρονιά της πανδημίας ο τουρισμός τον Αύγουστο είχε φέρει μόλις 1,38 δισ. και 2,79 δισ. στο οκτάμηνο.
Την ίδια ώρα, φέτος τον Αύγουστο, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν αύξηση 44% στις αφίξεις από το εξωτερικό σε σύγκριση με πέρσι. Παράλληλα, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019, οι αφίξεις ανήλθαν στο 86,8%.
Αυξήσεις 10% στα πακέτα
Κατά μέσο όρο 10% είναι η αύξηση που πέτυχαν οι ξενοδόχοι, μετά τις διαπραγματεύσεις με τους tour operators, στα πακέτα της επόμενης χρονιάς. Σε αυτό συντέλεσε, όπως αναφέρουν φορείς του ξενοδοχειακού χώρου, η πολύ καλή φετινή τουριστική περίοδος και η άνοδος της ζήτησης από το εξωτερικό, που στους περισσότερους δημοφιλείς προορισμούς ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019.
Σύμφωνα πάντως με τους ξενοδόχους, η αύξηση στα συμβόλαια που έχει συμφωνηθεί με τους τουριστικούς πράκτορες δεν είναι αρκετή για να καλύψει το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας των μονάδων από την ενεργειακή κρίση, την άνοδο του πληθωρισμού και το κόστος των εργαζομένων στον τουρισμό, που ανεβαίνει λόγω της μειωμένης προσφοράς.
Πηγή: capital.gr
Βίκυ Κουρλιμπίνη
Φωτογραφία: Νίκος Φράγκος
Οι tour operators ποντάρουν στην Ελλάδα και για το 2023 – Στα νησιά που ξεχωρίζουν η Κρήτη