Τουρισμός

Ποιοι tour operators επενδύουν στην Ελλάδα για το 2023

Τη δυναμική της φετινής τουριστικής σεζόν φαίνεται ότι διατηρεί και για το 2023 η Ελλάδα, με τη ζήτηση για τον προορισμό να παραμένει ισχυρή και την πρόθεση αεροπορικών εταιρειών και tour operators να ενισχύσουν τα προγράμματά τους για τη χώρα μας να παραμένει αμετάβλητη.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η Ελλάδα βρέθηκε στην τέταρτη θέση της κατάταξης με τους πιο περιζήτητους προορισμούς των ταξιδιωτών για το καλοκαίρι του 2022, μετά την Ιταλία, την Ισπανία και τη Γαλλία, σύμφωνα με τη μελέτη «Exploring Consumer Travel Attitudes and Expectations to Drive Tourism Recovery» που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (European Tourism Commission-ETC), σε δείγμα καταναλωτών από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ.

Η… φόρα αυτή διατηρείται και για τη σεζόν του 2023, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την ίδια θέση και στην αντίστοιχη θέση με τους προορισμούς εκείνους που είναι πιο πιθανό να επισκεφτούν οι ταξιδιώτες μελλοντικά, έπειτα από τη Γερμανία, την Πορτογαλία και τη Γαλλία. Την πεντάδα συμπληρώνει η Ιταλία, με την Ολλανδία και την Ισπανία να έπονται. Στον αντίποδα, οι χώρες που συνορεύουν με τη Ρωσία ή την Ουκρανία είναι εκείνες τις οποίες θα αποφύγουν περισσότερο να επισκεφθούν λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων.

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, πάντως, το 91% των ερωτηθέντων έχει θετική αντίληψη για την Ευρώπη ως τουριστικό προορισμό, με το 37% να αναφέρει ότι θα αποφύγει να ταξιδέψει στις χώρες που γειτνιάζουν με Ρωσία και Ουκρανία, και το 7% να επισημαίνει ότι θα αποφύγει την Ανατολική Ευρώπη εν γένει.

Την ίδια στιγμή, 3 στους 4 εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τα μελλοντικά τους ταξιδιωτικά σχέδια, γι’ αυτό και οι ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να κάνουν ενδελεχή και συνετή έρευνα πριν από την κράτηση για τις επόμενες διακοπές τους, να περιορίσουν τη διάρκεια του ταξιδιού τους και ενδεχομένως να ταξιδέψουν κατά την περίοδο χαμηλής ζήτησης, προκειμένου να μειώσουν τον αρχικό προϋπολογισμό τους, περιορίζοντας παράλληλα και τις δαπάνες τους κατά την παραμονή τους στον προορισμό της επιλογής τους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ρεπορτάζ της Ευας Οικονομάκη στο euro2day.gr, eνδεικτικό της δυναμικής που διατηρεί η Ελλάδα ως προορισμός και για το 2023, καθώς και των προοπτικών περαιτέρω ανάπτυξης του τουρισμού είναι οι ανακοινώσεις των ισχυρών tour operators και των αεροπορικών, που διευρύνουν τα προγράμματά τους για τη χώρα μας, επενδύοντας στις δυνατότητες του προορισμού. Την τιμητική τους φαίνεται ότι θα έχουν τα πακέτα all inclusive, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και το αυξημένο κόστος διαβίωσης στρέφουν τους ταξιδιώτες σε επιλογές που θα τους διευκολύνουν ως προς τη διαχείριση του budget τους.

Με ενισχυμένο πρόγραμμα, περίοπτη θέση στο οποίο αναμένεται να έχει η Ελλάδα, θα υποδεχτεί τη σεζόν του 2023 ο tour operator DERTOUR. Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτει νέα ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιο των προσφερόμενων μονάδων για την Ελλάδα, με τον συνολικό αριθμό τους να προσεγγίζει πλέον τις 700. Όπως επισημαίνει, μάλιστα, διαπιστώνεται στροφή στα all inclusive πακέτα για δημοφιλείς προορισμούς, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η Ελλάδα, η οποία αποκτά όλο και μεγαλύτερη απήχηση και στις οικογένειες.

Αντίστοιχη τακτική ακολουθεί και η TUI, η οποία διευρύνει το πρόγραμμά της σε ελληνικούς προορισμούς για τους οποίους διαπιστώθηκε ισχυρή ζήτηση το 2022, όπως η Σάμος, η Ζάκυνθος, η Κρήτη, η Κως και η Σαντορίνη, προσθέτοντας, παράλληλα, και περισσότερα ξενοδοχεία στο portfolio των προσφερόμενων πακέτων της.

Στην αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται για την Ελλάδα επιχειρεί να αντεπεξέλθει ο επίσης γερμανικός όμιλος Anex, με τα brands που τον απαρτίζουν, επεκτείνοντας τα προγράμματά του για την Ελλάδα με την προσθήκη νησιών, όπως η Κάρπαθος, η Κεφαλονιά, η Σκιάθος, η Σάμος και η Λέσβος, πέραν των κλασικών προορισμών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Κέρκυρα.

Στην ίδια λογική, μόλις χθες η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair ανακοίνωσε την έναρξη ενός νέου δρομολογίου για το 2023, το οποίο θα συνδέσει την Κέρκυρα με το Μέμινγκεν της Γερμανίας μία φορά την εβδομάδα, αρχής γενομένης από τις 23 Απριλίου.

Την Κω προσθέτει στο πρόγραμμά της και η Aer Lingus, μία ακόμη ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, η οποία θα πετάει από την Ιρλανδία προς το νησί του Ιπποκράτη δύο φορές σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε, θα αυξήσει τη συχνότητα των πτήσεών της μεταξύ Αθήνας και Δουβλίνου κατά την περίοδο υψηλής ζήτησης.

Φωτογραφία: Φίλιππος Τσαγάκης

Πηγή: euro2day.gr
Ευα Οικονομάκη

Ποιοι tour operators επενδύουν στην Ελλάδα για το 2023

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button