Πρωταθλήτρια του τουρισμού η Τουρκία – Ξεπέρασε ακόμα και Ισπανία και Γαλλία
Η Τουρκία οδήγησε φέτος την κούρσα του τουρισμού της Ευρώπης, προσελκύοντας τις περισσότερες αφίξεις, αλλά και τα υψηλότερα έσοδα, ακόμα και από τις μέχρι πρότινος δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, την Ισπανία και τη Γαλλία.
Όπως φαίνεται από τη μελέτη που παρουσιάστηκε στην έναρξη της φετινής WTM London, της πιο σημαντικής ταξιδιωτικής και τουριστικής έκθεσης παγκοσμίως, ο τουρισμός στην Ευρώπη έχει ανακάμψει στα προ πανδημικά επίπεδα. Αν και ο αριθμός των ταξιδιωτών είναι ελαφρά μειωμένος, φτάνοντας τα 428 εκατ. το 2023 έναντι 440 εκατ. το 2019, η αξία των ταξιδιών αυξήθηκε κατά 19%. Να σημειωθεί ότι στο ετήσιο report της WTM, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Tourism Economics, στην ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνονται και το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία.
Η Ισπανία και η Γαλλία, οι δύο μεγαλύτερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού, παρουσιάζουν φέτος άνοδο 33% και 31% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2019. Ωστόσο, και οι δύο έχουν μικρότερες επιδόσεις από την Τουρκία -την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής-, η οποία έχει φέτος σημειώσει αύξηση 73% σε σύγκριση με το 2019.
Η Κροατία, η δέκατη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, αναδεικνύεται ως άλλη μία χώρα με τις καλύτερες επιδόσεις το 2023, που αναμένεται να κλείσει στο 51%, πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, το Ηνωμένο Βασίλειο σημειώνει ανάπτυξη 28% σε σύγκριση με το 2019 (μετρώντας την αξία των ταξιδιών σε ευρώ). Η Γερμανία παραμένει ο ηγέτης της αγοράς στην περιοχή για τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά είναι μόλις 17% μπροστά από το 2019. Στο τέλος του 2023 η αξία του εσωτερικού τουρισμού θα αυξηθεί κατά 53% σε σύγκριση με το 2019, μια αύξηση που αναμένεται να συνεχιστεί το 2024.
Τουρκία: Οι προβλέψεις για το 2024 και οι εκτιμήσεις για την επόμενη δεκαετία
Κοιτώντας προς την επόμενη χρονιά, η Τουρκία συνεχίζει να έχει μεγάλη απήχηση στους ταξιδιώτες και αναμένεται να αναδειχτεί στη δεύτερη πιο πολύτιμη χώρα στην περιοχή, ξεπερνώντας τη Γαλλία, η οποία, αν και συνεχίζει να αναπτύσσεται, πέφτει στην 3η θέση. Η μελέτη προβλέπει επίσης ότι η Πορτογαλία θα κερδίσει μερίδιο αγοράς το 2024.
Το Ηνωμένο Βασίλειο διατηρεί τη θέση που είχε προ πανδημίας ως τουριστικός προορισμός, αν και η σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, που ανακάμπτουν, αδικεί τη χώρα, λόγω της ισοτιμίας με το ευρώ. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα κλείσει το 2023 με την ίδια αξία με το 2019, την πιο αδύναμη απόδοση από τις δέκα αγορές που αναλύθηκαν, οι οποίες είναι όλες μπροστά. Το επόμενο έτος το Ηνωμένο Βασίλειο θα σημειώσει μικρή μόνο άνοδο σε σχέση με το 2019, σε αντίθεση με άλλες χώρες, που έχουν σημαντική αύξηση.
Σε ό,τι αφορά την επόμενη δεκαετία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Τουρκία θα συνεχίσουν την αναπτυξιακή τους τροχιά, αυξάνοντας την αξία τους κατά 74%, 80% και 72% αντίστοιχα. Ωστόσο, η Γαλλία και η Τουρκία θα πέσουν μία θέση στην πρώτη δεκάδα των χωρών-προορισμών στην παγκόσμια κατάταξη, καθώς η Ταϊλάνδη περιμένει αύξηση 178%, ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση, πίσω από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ισπανία.
Η μελέτη εξετάζει και τον κλάδο των εξερχόμενων ταξιδιών αναψυχής της επόμενης δεκαετίας. Έτσι, το 2033 το Ηνωμένο Βασίλειο θα έχει καλύτερες επιδόσεις από οποιονδήποτε άλλον κλάδο, με την αξία της εξερχόμενης αγοράς του να αυξάνεται κατά 58% μεταξύ 2024 και 2033, όταν υπολογίζεται σε δολάρια. Αυτό είναι καλύτερο από τον εξερχόμενο τουρισμό της Γερμανίας (αύξηση 52%), αλλά όχι τόσο καλό όσο της Γαλλίας (86%) και της Ισπανίας (92%).
Πηγή: powergame.gr
Βίκη Τρύφωνα
Πρωταθλήτρια του τουρισμού η Τουρκία – Ξεπέρασε ακόμα και Ισπανία και Γαλλία