Τουρισμός: Στην Κρήτη οι τουρίστες δαπανούν τα περισσότερα χρήματά στις διακοπές τους
Ξενοδοχεία με all inclusive ή χωρίς επιλέγουν για να διαμείνουν στη χώρα μας περισσότεροι από έξι στους δέκα τουρίστες. Αν και τα τελευταία χρόνια η βραχυχρόνια μίσθωση έχει μπει για τα καλά στις συνήθειες των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα, διαμονή σε ξενοδοχείο all inclusive ή μη επιλέγει το 62,5% ενώ κάποιο κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) το 19,9%.
Οι περισσότεροι (52,8%)τουρίστες έχουν εισόδημα μεταξύ 15.000-50.000 ευρώ και δαπανούν λίγο περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα ανά άτομο με μόλις το 15% της δαπάνης αυτής να αφορά την εστίαση και αγορές από εμπορικά καταστήματα.
Κρουαζιέρα: Στο 1,1 δισ. ευρώ τα έσοδα για την χώρα μας
Πιο «καλοί» θεωρούνται οι Αμερικανοί με 232 ευρώ ημερήσια δαπάνη, ενώ πιο συγκρατημένοι οι Ιταλοί με 166 ευρώ την ημέρα.
Η υψηλότερη δαπάνη σε αγορές καταγράφεται στην Κρήτη με 26 ευρώ ημερήσια κατά κεφαλήν δαπάνη, με τους Αμερικανούς να σημειώνουν την ισχυρότερη ροπή κατανάλωσης με 21 ευρώ την ημέρα ανά άτομο.
Ο τουρισμός
Η πλειονότητα των επισκεπτών στη χώρα μας διαμένει πάνω από τέσσερις ημέρες, με το 56% να έχει διάρκεια παραμονής από 4 έως 7 ημέρες και το 32,7% περισσότερο από μία εβδομάδα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ).
Σε ποσοστό 93% οι Γερμανοί και οι Ιταλοί εμφανίζονται πιο ικανοποιημένοι από την ποικιλία των προϊόντων που βρίσκουν, ενώ λιγότερο ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι Αμερικανοί (83,5%). Υψηλότερης αξίας αγορές κάνουν όσοι διαμένουν σε all inclusive και σε ξενοδοχεία, καθώς μπορούν καλύτερα να προϋπολογίσουν τα έξοδά τους, όπως τουρίστες ηλικίας μεταξύ 35-44 ετών.
Οσο για την υψηλότερη ατομική δαπάνη, συναντάται στην Κρήτη (238 ευρώ), ενώ η χαμηλότερη στην Αθήνα (165 ευρώ).
Η Περιφέρεια Κρήτης στη Γαλλία
Υπενθυμίζεται ότι η Περιφέρεια Κρήτης, στα πλαίσια της αδιάκοπης προσπάθειάς της για αξιοποίηση όλων των εργαλείων επικοινωνίας και έχοντας ως στόχο την ανάδειξή της ως ιδανικό τουριστικό προορισμό ταξίδεψε για ακόμα μία φορά φέτος στη Γαλλία μετά την πολύ επιτυχημένη συμμετοχή της στην έκθεση Salon Mondial du Tourisme στο Παρίσι, τη χώρα που βρίσκεται πάντα στις 3 πρώτες τουριστικές αγορές για την Κρήτη, προκειμένου να συμμετέχει στο Greek Tourism Workshop που διοργανώθηκε στη Λυών στις 30.3.2023.
Κατά τη διεξαγωγή του Workshop, η Περιφέρεια Κρήτης πραγματοποίησε επαγγελματικές συναντήσεις (Β2Β) με ταξιδιωτικά γραφεία της ευρύτερης περιοχής της Λυών, που είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας, με στόχο την προβολή και την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Κρήτη, ενώ έγινε παρουσίαση του τουριστικού της προϊόντος, προσαρμοσμένου κατάλληλα στις ανάγκες και στα πρότυπα της σύγχρονης τουριστικής αγοράς. Η Κρήτη αποτελεί έναν σημαντικό προορισμό για τους Γάλλους τουρίστες, και οι επαγγελματίες που παρευρέθηκαν έδειξαν ειδικό ενδιαφέρον για την διοργάνωση ταξιδιών που άπτονται του τουρισμού κινήτρων (incentive), του φυσιολατρικού και του περιπατητικού τουρισμού, αλλά και του πολιτιστικού τουρισμού.
Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Νίκος Σκουλάς, ο Αν. Προϊστάμενος της Δ/νσης Τουρισμού Νίκος Αλεξάκης, και η Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Τουρισμού Π.Ε. Ηρακλείου Ελένη Βουγιουκαλάκη.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Κ. Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκος Κώτσογλου δήλωσε σχετικά: «H συμμετοχή μας στο WorkShop της Λυών έκλεισε το τρίπτυχο της Top Resa και της SalonMondial, μεγάλων εκθέσεων της Γαλλίας και του Παρισίου αλλά είναι κι η αυτονόητη παρουσία μας σε μια αγορά όπως η Γαλλική που το 2021 είχε μια μείωση 32% σε σχέση με το 2019 και το 2022 αύξηση 5%! σε σχέση με το ίδιο έτος, καλύπτοντας μια «απόσταση» 37 ποσοστιαίων μονάδων και αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά την ΦιλοΚρητικό της χαρακτήρα και την αγάπη της για Κρήτη, Παντού!».
Τουρισμός: Στην Κρήτη οι τουρίστες δαπανούν τα περισσότερα χρήματά στις διακοπές τους