Τουρισμός

Χανιά – τουρισμός | Θετικά μηνύματα για το 2023 αλλά και προβληματισμοί για τη βιωσιμότητα

Θετικά μηνύματα για την επόμενη μέρα του τουρισμού στα Χανιά και την Κρήτη, αλλά και προβληματισμοί για συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν, κυρίως, τις δημόσιες υποδομές και τη βιωσιμότητα, προέκυψαν κατά την εκδήλωση, με θέμα «Σύνθεση δυνάμεων για την επόμενη ημέρα του τουρισμού στα Χανιά», που διοργάνωσαν σήμερα το απόγευμα, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, στο Ενετικό Λιμάνι, η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, η Fraport Greece, η AEGEAN, η Eurobank, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και η Marketing Greece, στo πλαίσιο της «Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά». Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης και τον συντονισμό της έκανε η δημοσιογράφος Μαρίνα Γιακουμάκη.

Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού είναι ο νέος «παίκτης» που συμμετέχει, πλέον στη Σύμπραξη των Χανίων και ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης φρόντισε να βάλει μια σειρά από θέματα αιχμής, στη διάρκεια της ομιλίας του, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η βιωσιμότητα.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «…δεν μπορούμε να μιλάμε, για παράδειγμα, για βιωσιμότητα αν δεν αντιμετωπίσουμε τη μεγαλύτερη απειλή για τα ελληνικά νησία, που είναι η διάβρωση των ακτών. Ένα θέμα, το οποίο το βλέπουμε κάθε μέρα να συμβαίνει, να επιτείνεται και να γίνεται ακόμα χειρότερο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιωσιμότητα αν συνεχίσουμε να καταστρέφουμε τον Μπάλο και το Ελαφονήσι με τους ίδιους ρυθμούς. Κι εκεί θα πρέπει οπωσδήποτε να συμφωνήσουμε όλοι ώστε να πάρουμε μέτρα. Όσο σκληρά και αν είναι, θα χρειαστεί να πάρουμε μέτρα για να προστατεύσουμε αυτές τις περιοχές. Επίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για βιωσιμότητα αν οι πόλεις μας γίνουν όλες βραχυχρόνια μίσθωση. Διότι σε λίγο θα φύγουν οι κάτοικοι και θα παραμείνουν μόνο οι επισκέπτες. Και αυτό, η ταυτότητα, για την οποία μιλάει πολύ σωστά η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, δεν θα έχει πλέον κανένα αντικείμενο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμο τουρισμό, εάν το εισόδημα του τουρισμού δεν διαχέεται σε πολύ περισσότερο κόσμο απ’ ό,τι διαχέεται σήμερα και σε πολύ περισσότερες περιοχές. Είναι στόχος της κυβέρνησης, πώς θα μπορέσουμε από τις 4,5 ελληνικές περιφέρειες να διαχέουμε το εισόδημα του τουρισμού σε δώδεκα, σε δεκατρείς, γιατί όχι;», σημείωσε ο κ. Φραγκάκης.

Στις δηλώσεις του, ο κ. Φραγκάκης τόνισε ότι η επόμενη μέρα του τουρισμού θα είναι «πολύ ανταγωνιστική. Όσοι μπορέσουν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό θα βγουν κερδισμένοι. Δεν θα έχει καμία σχέση με την προ covid εποχή. Ήδη έχει ξεκινήσει μια πολύ μεγάλη αλλαγή στον τουρισμό διεθνώς και θα επηρεάσει και τον τουρισμό στη χώρα μας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «αλλάζει καταρχάς ο τρόπος που επισκέπτες επιλέγουν προορισμό. Αλλάζουν τα μέσα τα οποία χρησιμοποιούν. Τα ψηφιακά μέσα πια είναι νούμερο ένα προτεραιότητα για αυτούς οι οποίοι επιλέγουν προορισμούς. Επίσης αλλάζουν οι προτιμήσεις των επισκεπτών μας και φυσικά είναι πολύ πιο απαιτητικοί απ’ ό,τι ήταν πριν. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι πολύ πιο ποιοτικοί, αυτό τουλάχιστον θα θέλαμε να είναι ποιοτικοί επισκέπτες και να έχουμε καλύτερα έσοδα, γιατί στόχος μας αυτός είναι».

Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ σημείωσε, ακόμη, ότι «ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της νέας εποχής είναι η ανάγκη για συνέργεια και συμπράξεις. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε ότι όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά, ο καθένας μόνος του μπορεί να καταφέρει ελάχιστα», είπε και πρόσθεσε ότι, ως ΕΟΤ, «μπαίνουμε ενεργά σε αυτή τη σύμπραξη, όπως και στις άλλες τρεις στην υπόλοιπη Ελλάδα και είμαι πολύ χαρούμενος γιατί στην ιδιαίτερη πατρίδα μου κάνουμε ένα μεγάλο βήμα για την επόμενη μέρα της προβολής του προορισμού μας στο εξωτερικό».

Κληθείς, τέλος, να κάνει μία εκτίμηση για τη φετινή τουριστική χρονιά, ο κ. Φραγκάκης είπε: «Δεν κάνω εκτίμηση. Θα είναι καλύτερη από το 2022».

Δείτε όλα όσα είπε στις δηλώσεις του ο κ. Φραγκάκης στο βίντεο που ακολουθεί:

Η ΙΩΑΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα εστίασε στο σημαντικό -όπως είπε- έργο που πραγματοποιεί η Σύμπραξη λέγοντας πως «η αποτελεσματικότητα του έργου της Σύμπραξης είναι κυρίως προϊόν της εξαιρετικής συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στους partners της. Και η ένταξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στη Σύμπραξη όχι μόνο επιβεβαιώνει την ποιότητα του έργου που υλοποιείται εδώ και πέντε χρόνια, αλλά έρχεται να υποστηρίξει δυναμικά και τη συνέχειά του. Οι συνθέσεις δυνάμεων είναι και αυτές που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω ενίσχυση ενός προορισμού και θέτουν τις βάσεις για την  επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού. Ένα θερμό ευχαριστώ στους partners για την εμπιστοσύνη, τη συνέπεια και τη συνέχεια στο κοινό μας όραμα για τον προορισμό των Χανίων και της ευρύτερης περιοχής τους».

Παράλληλα, η κα Δρέττα αναφέρθηκε στις στρατηγικές επιλογές της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά, στην αναγκαιότητα των συνεργειών και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Χανίων και της Κρήτης, παρουσιάζοντας τρία νέα βίντεο για την πόλη των Χανίων, καθώς και το απολογιστικό βίντεο για τις δράσεις τη

Δείτε τα τρία νέα βίντεο:

Δείτε το απολογιστικό βίντεο των δράσεων της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά:

Δείτε όλα όσα είπε η κα Δρέττα στο βίντεο που ακολουθεί:

Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενόδων Ν. Χανίων Μανώλης Γιαννούλης υπενθύμισε, αρχικά, ότι «η Σύμπραξη ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων και της Marketing Greece. Έχουμε κατ’ επανάληψη πει ότι η Marketing Greece είναι ο ιδανικός, ο καλύτερος φορέας διαφήμισης και προώθησης του ελληνικού τουρισμού και θα έλεγα ότι την πρώτη ψήφο εμπιστοσύνης έδωσαν και άλλες μεγάλες εταιρείες που ασχολούνται με τον τουρισμό, όπως είναι η AEGEAN, η Fraport Greece, αλλά και ένας μεγάλος τραπεζικός ομιλος, αυτός της Eurobank. Επομένως, θα έλεγα ότι τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής φαίνονται επιτυχημένα. Έχουμε διαπιστώσει ότι η προβολή του Νομού Χανίων και της Κρήτης γενικότερα είναι πάρα πολύ μεγάλη. Έχουν έρθει δημοσιογράφοι, μέσα μαζικής ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, ενώ τα βίντεο τα οποία έχουν δημιουργήσει οι άνθρωποι της Marketing Greece είναι κατά γενική ομολογία πολύ επιτυχημένα. Εμείς σήμερα καλωσορίζουμε, μεταξύ άλλων και τον ΕΟΤ. Και ο ΕΟΤ συμμετέχει πλέον σε αυτό το cluster, το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί είναι ένας φορέας του Δημοσίου ο οποίος πρεσβεύει τον ελληνικό τουρισμό σε όλο τον κόσμο πολλές δεκαετίες τώρα, και δίνει μια ψήφο εμπιστοσύνης σε αυτή τη Σύμπραξη».

Ερωτηθείς για τη φετινή τουριστική χρονιά με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα (προκρατήσεις κ.λπ.), ο κ. Γιαννούλης σημείωσε ότι «η φετινή χρονιά, αυτή τη στιγμή, προδιαγράφεται πολύ ενθαρρυντική και πολύ αισιόδοξη. Οφείλεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέσα στις 5 καλύτερες χώρες για να ταξιδέψει κανείς, το brand name “Ελλάδα” είναι σταθερά στην πρώτη πεντάδα από το 2022, όταν άρχισε να επανέρχεται ο τουρισμός. Είδαμε ότι το 2022 ήταν πολύ κοντά στα αποτελέσματα του 2019. Φέτος ευελπιστούμε ότι θα πάει ακόμα καλύτερα και γενικότερα θα έλεγα ότι το άλμα που έγινε στη βελτίωση των υπηρεσιών σε οποιοδήποτε τύπο καταλύματος και ξενοδοχείου αλλά και γενικότερα σε όλη την τουριστική οικονομία επιβραβεύουν αυτή την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι ξένοι επισκέπτες. Οι προκρατήσεις δείχνουν πολύ καλά σημάδια, επομένως ευελπιστούμε ότι η χρονιά θα είναι πολύ καλύτερη από πέρυσι».

«Οι υποδομές είναι κάτι που μας απασχολεί πολλά χρόνια, το έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη», πρόσθεσε ο κ. Γιαννούλης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Και συνέχισε: «Εμείς επιμένουμε ότι οι δημόσιες υποδομές είναι το βασικό στοιχείο για να συνεχίσει ο προορισμός να ανεβαίνουν και να εξυπηρετείται ο κόσμος ακριβώς όπως πρέπει και όπως περιμένει. Καλωσορίζουμε την έναρξη των εργασιών του νέου ΒΟΑΚ, ο οποίος θα αλλάξει τελείως το νησί, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι οι Δήμοι στον Ν. Χανίων πρέπει να βελτιώσουν τις υποδομές, τόσο τις οδικές όσο και για τους πεζούς».

Ερωτηθείς για το μείζον ζήτημα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, ο κ. Γιαννούλης είπε ότι «υπάρχει ένα θέμα γενικότερα με το προσωπικό σε όλους τους κλάδους. Και στις κατασκευές, και στον αγροτικό τομέα και στις υπηρεσίες. Φέτος τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα απ’ ό,τι ήταν πέρυσι. Μην ξεχνάμε ότι μετά την πανδημία για δύο χρόνια πολλοί πήγαν σε άλλες δουλειές, διαπιστώνουμε όμως τώρα ότι αρκετοί παλιοί εργαζόμενοι του τουρισμού και των ξενοδοχείων επανέρχονται πίσω στη δουλειά. Είναι και το γεγονός ότι και άλλες χώρες ενδιαφέρονται να στείλουν κόσμο εδώ, επομένως πιστεύω ότι είναι ένα θέμα το οποίο θα εξομαλυνθεί».

Δείτε όλα όσα είπε ο κ. Γιαννούλης στο βίντεο που ακολουθεί:

Η ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

Στον χαιρετισμό της, η βουλευτής Χανίων της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη χαρακτήρισε, αρχικά, «πολύ σημαντικό το θέμα της Σύμπραξης. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το θέμα του τουρισμού χρειάζεται συνέργειες όλων για να μπορέσει να πετύχει και κυρίως να ανταποκριθεί στον πήχυ, τον οποίο έχουμε βάλει».

Η κα Μπακογιάννη σημείωσε ότι η κυβέρνηση κατάφερε με μια σειρά από επιλογές και αποφάσεις να είναι το 2022 για μία πολύ καλή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα και πρόσθεσε ότι «ο στόχος για τη δεύτερη τετραετία είναι να υπάρξουν πράγματι εκείνες οι συνέργειες που είναι απαραίτητες» προκειμένου να αναβαθμιστεί τόσο το τουριστικό προϊόν, όσο και το οικονομικό προφίλ του μέσου επισκέπτη.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, το επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνουν στα Χανιά τα μεγάλα έργα υποδομής: ΒΟΑΚ, σύνδεση ΒΟΑΚ με λιμάνι Σούδας και αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης», παράκαμψη Κισάμου, λιμάνι, μαρίνες, φράγμα Ταυρωνίτη, «γιατί χωρίς νερό τουρισμός δεν υπάρχει», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Η κα Μπακογιάννη επισήμανε ότι ένας ακόμα μεγάλος στόχος είναι την επόμενη τετραετία να υπάρξει η αναγκαία αύξηση μισθών, τονίζοντας ότι «καλές επιχειρήσεις προϋποθέτουν καλά αμοιβόμενους εργαζόμενους».

Δείτε όλα όσα είπε η κα Μπακογιάννη στο βίντεο που ακολουθεί:

Η FRAPORT GREECE

O γενικός διευθυντής Aνάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος σημείωσε, από την πλευρά του, ότι «η χρονιά που μας πέρασε ήταν μια πολύ καλή χρονιά για το αεροδρόμιο των Χανίων. Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουμε, που δεν είναι φυσικά οριστικά, βλέπουμε ότι η ίδια τάση συνεχίζεται και για φέτος και βλέπουμε ότι θα έχουμε νέα δρομολόγια και νέες αεροπορικές εταιρείες που θα επιχειρήσουν στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”».

Κληθείς να δώσει περισσότερα στοιχεία αναφορικά με τα νέα δρομολόγια και τις νέες αεροπορικές εταιρείες, ο κ. Βήλος έκανε λόγο για «… νέα δρομολόγια από αεροπορικές εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται» και για «αύξηση των συχνοτήτων σε ορισμένες περιπτώσεις αλλά μάλλον θα δούμε και νέες αεροπορικές εταιρείες που θα επιχειρήσουν για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο Χανίων».

Ο κ. Βήλος παραδέχθηκε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι τα νέα δρομολόγια «κυρίως επικεντρώνεται στους μήνες αιχμής, αλλά βλέπουμε, -δεν είναι οριστικά ακόμα τα νούμερα- ότι και στους περιφερειακούς μήνες μια αυξητική τάση φέτος που την είδαμε και πέρυσι».

Δείτε όλα όσα είπε ο κ. Βήλος στο βίντεο που ακολουθεί:

Η AEGEAN

Η διευθύντρια Μάρκετινγκ της AEGEAN, Μαρίνα Βάλβη, υπογράμμισε ότι και το 2023 η εταιρεία θα συνεχίσει να προβάλλει «το περιεχόμενο που έχουμε δημιουργήσει με τη Marketing Greece για την ανάδειξη των Χανίων και των ανθρώπων τους. Και φυσικά η AEGEAN συνδράμει στην ανάπτυξη του τουρισμού στα Χανιά και στο Ηράκλειο, εν γένει στην Κρήτη, ως ναυαρχίδα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, προσφέροντας και υλοποιώντας ένα δυνατό πλάνο πτήσεων όλο τον χρόνο, το οποίο ενισχύεται ιδιαίτερα το καλοκαίρι με απευθείας πτήσεις προς πολλούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Η AEGEAN φέτος θα υλοποιήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα πτήσεων της ιστορίας της, με τον μεγαλύτερο στόλο που είχε ποτέ. Θα έχουμε σε πλήρη ανάπτυξη 76 αεροσκάφη, που θα επιχειρούν σε 161 προορισμούς από 10 βάσεις, εκ των οποίων η μία στα Χανιά και η άλλη στο Ηράκλειο. Έχουμε 4 αεροπλάνα στη βάση μας στο Ηράκλειο και 1 στα Χανιά και επιχειρούν απευθείας σε 20 προορισμούς από το Ηράκλειο και σε 18 από τα Χανιά, συμπεριλαμβάνονται και οι προορισμοί τσάρτερ βεβαίως, ενώ σε λίγους μήνες θα έχουμε και την απευθείας σύνδεση των Χανίων με το Τελ Αβίβ».

Η κα Βάλβη σημείωσε, ακόμη, ότι «η AEGEAN αποτελεί ιδρυτικό μέλος της  Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά αναγνωρίζοντας τη μοναδική δυναμική του προορισμού αλλά και το όραμα των ανθρώπων του τόπου για τον τουρισμό. Μπαίνοντας στην 5η χρονιά επιτυχούς συνεργασίας, χρονιά που σηματοδοτείται  από την εξαιρετικής σημασίας ένταξη του ΕΟΤ στη Σύμπραξη, αισθανόμαστε περισσότερο σίγουροι από ποτέ ότι είμαστε μια ενωμένη ομάδα με κοινή στρατηγική και ένα στόχο. Να αναδείξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μοναδικότητα των Χανίων και να προσκαλέσουμε τους επισκέπτες από όλο τον κόσμο να ζήσουν την αυθεντικότητα του τόπου και των ανθρώπων του».

Δείτε όλα όσα είπε η κα Βάλβη στο βίντεο που ακολουθεί:

H EUROBANK

Ο υπεύθυνος στον τομέα Ξενοδοχείων και Τουρισμού της Eurobank, Ευθύμης Λαμπαδιάς επισήμανε πως «από τα πρώτα σημάδια φαίνεται ότι το 2023 αναμένεται να είναι εκ νέου μια εξαιρετική χρονιά, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο σε επίπεδο -και πιο σημαντικό- των τουριστικών εσόδων, γεγονός το οποίο οφείλεται σε ένα σημαντικό επίτευγμα που δεν έχει να κάνει μόνο με την περαιτέρω αύξηση των αφίξεων στο peak της τουριστικής σεζόν, αλλά οφείλεται στην επέκταση της τουριστικής περιόδου που φέτος αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα. Σήμερα μια απλή βόλτα έκανα στα Χανιά και είχε κρουαζιέρα. Δεν θυμάμαι τα προηγούμενα χρόνια Φλεβάρη να είχε κρουαζιέρα. Πολλά ξενοδοχεία στην πόλη των Χανίων είναι ανοιχτά, δεν θυμάμαι τα προηγούμενα χρόνια να ήταν τόσα ξενοδοχεία ανοικτά στην πόλη των Χανίων αυτή την περίοδο, άρα φαίνεται και το 2023 να είναι μια πολύ καλή χρονιά και δεν οφείλεται στα γεωπολιτικά και στον πρόσφατο σεισμό. Είναι μια τάση η οποία φαίνεται το τελευταίο τρίμηνο, τετράμηνο. Παρά το γεγονός των δημοσιονομικών περιορισμών που βιώνει η Ευρώπη και η Ευρωπαϊκή Ενωση έχουν ανοίξει σημαντικότατες νέες αγορές για τον τουρισμό, όπως π.χ. η αμερικάνικη αγορά η οποία κινείται εξαιρετικά δυναμικά κάτι το οποίο επηρεάζει θετικά και φαίνεται και στην τοπική αγορά των Χανίων».

Ο κ. Λαμπαδιάς τόνισε, τέλος, ότι «το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό και αυτό που είναι πολύ ελπιδοφόρο είναι ότι πλέον δεν μιλάμε για τοποθετήσεις και εξαγορές ξενοδοχειακών μονάδων υφιστάμενων αλλά όλοι προσανατολίζονται σε νέες παραγωγικές επενδύσεις, έλληνες και ξένοι, κάτι στο οποίο βοηθούν και σημαντικότατα εργαλεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, όπως για παράδειγμα το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του οποίου διαχειριζόμαστε πόρους».

Δείτε όλα όσα είπε ο κ. Λαμπαδιάς στο βίντεο που ακολουθεί:

Χανιά – τουρισμός | Θετικά μηνύματα για το 2023 αλλά και προβληματισμοί για τη βιωσιμότητα

Related Articles

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button