Fraport Greece: Τον Μάρτιο του 2026 η λειτουργία του «ραντάρ προσέγγισης» στο Αεροδρόμιο Χανίων
Τον Μάρτιο του 2026 θα τεθεί σε λειτουργία το «ραντάρ προσέγγισης» στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης», όπως ανακοίνωσαν σήμερα, Τετάρτη 12 Ιουνίου, κορυφαία στελέχη της διαχειρίστριας εταιρείας Fraport Greece σε γεύμα εργασίας που είχαν με δημοσιογράφους Μέσων Ενημέρωσης των Χανίων.
Στη διάρκεια της συνάντησης, παρουσία του γενικού διευθυντή Ανάπτυξης, Γιώργου Βήλου, του γενικού διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Παναγιώτη Σπυράτου και του διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας, Σάββα Καραγιάννη, έγινε παρουσίαση των στόχων που έχει θέσει η εταιρεία για τα επόμενα χρόνια, ενώ παρουσιάστηκαν στοιχεία αναφορικά με τις αφίξεις, τη φετινή τουριστική χρονιά, στο αεροδρόμιο των Χανίων.
Εκείνο που αξίζει να τονιστεί είναι η επισήμανση των στελεχών της Fraport Greece ότι με τη λειτουργία του «ραντάρ προσέγγισης» θα είναι ασφαλώς δυνατή η υποδοχή περισσότερων πτήσεων σε καθημερινή βάση, με τη διάθεση επιπλέον slots σε αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες έχουν εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον, αλλά ο ακριβής αριθμός θα καθοριστεί, τελικά, από το προσωπικό που θα υπάρχει στον πύργο ελέγχου. Ειπώθηκε, δηλαδή, ότι είναι ζήτημα επαρκούς στελέχωσης πώς θα αξιοποιηθεί το «ραντάρ προσέγγισης», επισημαίνοντας ότι σε περίπτωση που υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό, τότε η αξιοποίηση του συγκεκριμένου σημαντικού «εργαλείου» δεν θα καταστεί δυνατή στον μέγιστο βαθμό.
Τα στελέχη της Fraport Greece υποστήριξαν ότι για τη σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση της συμβατικής υποχρέωσης της εταιρείας να προχωρήσει στην τοποθέτηση του «ραντάρ προσέγγισης» (υπενθυμίζεται ότι η Fraport Greece ανέλαβε τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στις 11 Απριλίου 2017) οι ευθύνες ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορικής (ΥΠΑ) και στην Πολεμική Αεροπορία, που καθυστέρησαν να καταθέσουν τις τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να προχωρήσει, ακολούθως, η διαδικασία προμήθειας, τοποθέτησης και δοκιμαστικού ελέγχου.
Συγκεκριμένα, σημείωσαν ότι η Fraport Greece αιτήθηκε τις απαιτούμενες προδιαγραφές των συστημάτων πριν την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία που είναι εν γένει χρονοβόρα, και έλαβε την αρχική έκδοση τους από μεν την Πολεμική Αεροπορία τον Αύγουστο 2018, και τη σύμφωνη γνώμη από την ΥΠΑ τον Φεβρουάριο του 2020.
Παράλληλα, τόνισαν ότι η Fraport Greece, «ακόμη και εν μέσω πανδημίας, προχώρησε άμεσα στις ενέργειες του και αιτήθηκε την έναρξη του απαιτούμενου προγράμματος επιτόπιων επισκέψεων που είναι προ-απαιτούμενες για την προετοιμασία του διαγωνισμού. Αφού αναιρέθηκαν οι περιορισμοί μετακινήσεων λόγω πανδημίας, έγιναν οι επιτόπιες επισκέψεις σε όλα τα σχετιζόμενα αεροδρόμια (Χανίων, Αράξου, Ανδραβίδας, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς). Μετά τις αρχικές επιτόπιες επισκέψεις παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία η έκδοση των αναβαθμισμένων προδιαγραφών».
Σύμφωμα με τη Fraport Greece, «μετά από αναλυτική εξέτασή τους σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία, ώστε να προσαρμοστούν οι προδιαγραφές για συστήματα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας πολιτικών αεροσκαφών, ο τεχνικός φάκελος ολοκληρώθηκε τέλος του 2022 και ξεκίνησε άμεσα η προετοιμασία του διαγωνισμού – προετοιμάστηκαν τα υπόλοιπα τεύχη (νομικά, πίνακες συμμόρφωσης, σύμβαση, τεχνικές περιγραφές, κείμενο αίτησης προσφοράς RFP, κ.λπ.)».
Μάλιστα, διευκρίνισαν ότι «πρόκειται για πάνω από 1.000 σημεία προδιαγραφών και αφορά διαγωνισμό υψηλών απαιτήσεων σε κάθε επίπεδο (τεχνικό, διαγωνιστικό, νομικό, αξιολόγησης, κ.λπ.) που συμμετέχουν διεθνείς αναγνωρισμένοι οίκοι. Ο διαγωνισμός, που ήταν επίσης πολύ απαιτητική διαδικασία, ολοκληρώθηκε και ανατέθηκε το έργο στην ανάδοχη εταιρεία και έχει ξεκινήσει η παραγωγή των σχετικών συστημάτων», ανέφεραν κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης.
Τόνισαν, επίσης, ότι «θα γίνει εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική) στο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και της ΥΠΑ, ώστε τα συστήματα να καταστούν πλήρως λειτουργικά» και πρόσθεσαν ότι «για να λειτουργήσει το radar στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα θα πρέπει , όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, (Πολεμική Αεροπορία, ΥΠΑ, κ.λπ.), να συνεργαστούν και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από πλευράς τους».
«Παράλληλα», κατέληξαν, «θα πρέπει να γίνει σαφές, ότι ακόμη και με την εγκατάσταση του νέου ραντάρ, η αύξηση της χωρητικότητας των κινήσεων, εμπεριέχει και άλλες παραμέτρους, όπως την περαιτέρω στελέχωση του προσωπικού των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, κ.λπ. θέματα τα οποία δεν υπάγονται στην αρμοδιότητα της Fraport Greece».
Fraport Greece: Τον Μάρτιο του 2026 η λειτουργία του «ραντάρ προσέγγισης» στο Αεροδρόμιο Χανίων