Η Παράκαμψη Κισσάμου μπήκε σε τροχιά υλοποίησης
Η Παράκαμψη Κισσάμου του ΒΟΑΚ είναι ένα έργο απολύτως επιβεβλημένο για να μπορέσει να αναπνεύσει η πόλη και για να εξυπηρετηθεί ο μεγάλος όγκος οχημάτων που διέρχονται μέσα από αυτή. Το έργο, που ξεκίνησε να μελετάται το 2009, αφορά στην κατασκευή του δυτικότερου τμήματος του ΒΟΑΚ και ειδικότερα στην σύνδεση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με το Λιμάνι της Κισσάμου μέσω παράκαμψης της πόλης της Κισσάμου από νότια.
Τα γεγονότα, δείχνουν ότι η πρόοδος αυτού του έργου εξαρτήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις προθέσεις και τις ενέργειες των δημοτικών αρχών της Κισσάμου. Και αυτό επιβεβαιώνει και τον κρίσιμο ρόλο του δήμου στα μεγάλα έργα της περιοχής, έστω και αν αυτά αποτελούν κρατική ή περιφερειακή αρμοδιότητα.
Την περίοδο 2007 – 2014, όπου οι τότε δημοτικές αρχές Κισσάμου υποστήριζαν το έργο, η μελέτη της Παράκαμψης Κισσάμου σχεδιάστηκε, ξεκίνησε, είχε μια ομαλή και συνεχή πρόοδο, ολοκληρώθηκαν οι προμελέτες και είχε φτάσει στο κρίσιμο στάδιο πριν την περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ακολούθησε η -καταστροφική για το έργο- περίοδος 2014 – 2019, όπου η τότε δημοτική αρχή Κισσάμου ξεκάθαρα δεν επιθυμούσε την υλοποίηση της Παράκαμψης Κισσάμου, με συνέπεια ένα μεγάλο πισωγύρισμα, καθώς η μελέτη ξεχάστηκε, παρέμεινε ανενεργή, χωρίς να ελεγχθεί και να εγκριθεί η περιβαλλοντική της μελέτη.
Για να φτάσουμε στην τελευταία 4ετία, όπου η σημερινή δημοτική αρχή έκανε από την πρώτη στιγμή σαφές προς όλους, ότι θα διεκδικήσει το μεγάλο αυτό έργο. Συνεργάστηκε με τους φορείς του νομού και κατάφερε να περάσει στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών την θέση ότι, η Παράκαμψη Κισσάμου είναι απολύτως απαραίτητο έργο και πρέπει να υλοποιηθεί παράλληλα με τον νέο αυτοκινητόδρομο.
Για να φτάσει σήμερα, το έργο της Παράκαμψης Κισσάμου να θεωρείται από επίσημα χείλη το ίδιο απαραίτητο με τον νέο ΒΟΑΚ, χρειάστηκε πολλή προσπάθεια και συντονισμένες ενέργειες από τον Δήμο, από την Περιφέρεια και από τους τοπικούς Βουλευτές.
Αποδείχθηκε δύσκολο εγχείρημα, το να ανατρέψουμε την εικόνα μιας μελέτης ξεχασμένης και ξεπερασμένης, η οποία για 5 χρόνια παρέμενε στα συρτάρια χωρίς κανείς να την αναζητά. Χρειάστηκαν 2,5 χρόνια προσπαθειών, με μεθοδικότητα, επιμονή και έντονη διεκδίκηση, για να αποφασίσει τελικά το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών (μετά από την τελευταία σχετική ευρεία σύσκεψη τον Μάιο του 2022), να προβεί στην επικαιροποίηση και ωρίμανση των μελετών της Παράκαμψης Κισσάμου, με γρήγορες διαδικασίες ανάλογες του νέου ΒΟΑΚ.
Πραγματικά, το τελευταίο 12μηνο, το Υπουργείο προχώρησε στον σχεδιασμό αυτό, διέλυσε την σύμβαση που υπήρχε από το 2009 και με νέο σύμβουλο μελετητή ξεκίνησε με γρήγορους ρυθμούς την διαδικασία επικαιροποίησης – τροποποίησης της υφιστάμενης προμελέτης, ενώ θα συντάξει και την επικαιροποιημένη περιβαλλοντική μελέτη για να υποβληθεί για διαβούλευση και έγκριση.
Στόχος τώρα είναι, η περιβαλλοντική μελέτη του έργου να είναι έτοιμη ίσως και εντός του 2023 και να υπάρξει πλήρης μελετητική ωρίμανση και αδειοδότηση εντός του 2024, ενώ παράλληλα θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και η διαδικασία για να μπορέσει η Παράκαμψη Κισσάμου να υλοποιηθεί μαζί με τον ΒΟΑΚ.
Μετά λοιπόν από πολλές καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα, τον τελευταίο χρόνο οι μελέτες εκπονούνται με γρήγορους ρυθμούς, όπως διαβεβαιώνει και το αρμόδιο υπουργείο. Είναι ξεκάθαρο ότι, η Παράκαμψη Κισσάμου έχει πλέον μπει σε τροχιά υλοποίησης, κάτι που με σαφήνεια ανακοινώθηκε προεκλογικά στην Κίσσαμο, από τον ίδιο τον κ. Πρωθυπουργό. Και αυτό σημαίνει, πως είμαστε στον σωστό δρόμο για να γίνει πραγματικότητα αυτό το πολύ μεγάλο έργο, προς όφελος των πολιτών και των επισκεπτών του δήμου Κισσάμου.
https://creta24.gr/parakampsi-kissamoy-mpike-se-trochia-ylopoiisis/