Χανιά: Χωρίς τέλος τα περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης – Νέο θύμα επιχειρηματίας
Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης με μεγάλο αριθμό θυμάτων και στην Κρήτη. Μια νέα υπόθεση αποκαλύφθηκε στην Κίσσαμο, όπου κάτοικος της περιοχής πείστηκε να δώσει στους επιτήδειους τους κωδικούς για τις τραπεζικές συναλλαγές του για υποτιθέμενη επιστροφή χρημάτων από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.
Στο τελευταίο κρούσμα που καταγράφηκε στην Κίσσαμο, πολίτης έπεσε στην παγίδα των επιτήδειων που εξασφάλισαν τους τραπεζικούς κωδικούς του με το πρόσχημα ότι δικαιούται επιστροφή χρημάτων από το πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ.
«Με κάλεσαν στο τηλέφωνο λέγοντάς μου ότι έχω κάνει αίτηση επιστροφής χρημάτων από το ΔΕΔΔΗΕ Pass . Αρχικά αρνήθηκα και τότε μου εξήγησαν ότι έχει υποβληθεί από τον λογιστή μου, οπότε πείστηκα. Μου ζήτησαν τον τραπεζικό λογαριασμό μου και τους κωδικούς μου για την κατάθεση των χρημάτων», τόνισε.
Σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Γιάννης Κουρτάκης εξήγησε ότι αντιλήφθηκε γρήγορα το λάθος του και επικοινώνησε με την τράπεζα η οποία και μπλόκαρε τον τραπεζικό του λογαριασμό, ενώ επόμενη κίνησή του ήταν να προβεί σε καταγγελία στην Αστυνομία. Οι απώλειές του περιορίστηκαν με μια καταβολή λογαριασμού ρεύματος.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2022, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες πολίτες έχασαν περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ λόγω απάτης μέσω συναλλαγών με κάρτες πληρωμών. Η αξία των συναλλαγών απάτης αυξήθηκε κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι επιτήδειοι συνηθίζουν να προσεγγίζουν τα θύματα με ψεύτικα email που επικαλούνται τα ΕΛ.ΤΑ. ή την εφορία και τους ζητούν να δώσουν στοιχεία των τραπεζικών κωδικών τους με στόχο να προχωρήσουν στη συνέχεια στην εκτέλεση συναλλαγών.
Χανιά: Χωρίς τέλος τα περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης – Νέο θύμα επιχειρηματίας