Xania

Πρόταση για δημιουργία της μαρίνας Χανίων στο Κουμ Καπί

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να παρουσιαστεί από τον δήμαρχο Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη, η πρόταση για μαρίνα στην Νέα Χώρα δίπλα στις εγκαταστάσεις του κολυμβητηρίου.

Με αφορμή την παρουσίαση της πρότασης της δημοτικής αρχής των Χανίων, ο πρώην πρόεδρος του Ιστιοπλοικού Ομίλου Χανίων Μανώλης Μπαρμπόπουλος επαναφέρει την πρόταση που είχε κατατεθεί από το….2017 για την χωροθέτηση της μαρίνας στο Κουμ Καπί.

Αναλυτικά ο κ. Μπαρμπόπουλος αναφέρει:

«Επιτέλους κάτι γίνεται με  το θέμα της μαρίνας στα Χανιά ,ένα ζήτημα  που ο Ιστιοπλοϊκός όμιλος και άλλοι φορείς είχαν με επιμονή  προβάλει εδώ και πάνω από μια 15ετία.

Η επιλογή της θέσης είναι ένας γρίφος που θα πρέπει να λυθεί μια που κάθε πρόταση έχει τα συν και τα πλην. 

Προσωπικά επειδή θα απουσιάζω εκτός Κρήτης κατά την παρουσίαση της πρότασης για μαρίνα ,θέλω να επισημάνω , γιατί η χωροθέτιση  μαρίνας στο Κούμ Καπί ,θα μπορούσε ταυτόχρονα να επιλύσει χρόνια προβλήματα της συγκεκριμένης τοποθεσίας .  

Όλα τα παρακάτω θέματα που αφορούν την περιοχή του Κούμ Καπί οφείλονται στην απουσία προστασίας της παραλίας  από το βόρειο κύμα  καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη προστατευτικού κρηπιδώματος

Συγκεκριμένα

1.H Πύλη της άμμου, είναι γνωστό ότι κινδυνεύει να καταρρεύσει  λόγω  σπηλαιώσεων  στην βάση της, λόγω  κυματισμού .

2.Παραλία Κουμ Καπί ,παρουσιάζονται  συνεχόμενες καθιζήσεις λόγω κυματισμού, με  χιλιάδες ευρώ να δαπανώνται σχεδόν κάθε χρόνο , για την αποκατάσταση τους.

3.Μελέτη Τσακαλάκη ενώ  η υλοποίηση της θα αναβάθμιζε όλη την περιοχή του Κουμ Καπί ,ωστόσο  παραμένουν ισχυρές επιφυλάξεις  για την προστασία της από το βόρειο κύμα .

Συνεπώς μια μαρίνα στην θέση αυτή ,θα μπορούσε λόγω του βόρειου κρηπιδώματος ,να είναι λύση για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων  .

Εκτός από τα ανωτέρω ,υπάρχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα για την επιλογή της θέσης αυτής ,για μαρίνα .

Τα πλεονεκτήματα της θέσης Κούμ  Καπί .

  • Ύπαρξη Λιμενικής ζώνης
  • Η πόλης μας είναι σημείο εισόδου για τα σκάφη που ταξιδεύουν από και προς την Μεσόγειο .
  • Είναι μέσα στην πόλη και κοντά σε  όλες της απαραίτητες υποδομές  .
  • Χρησιμοποιείται ελάχιστα σαν χώρος κολύμβησης .
  • Μέσα από τις μελέτες  θα πρέπει να  γίνει  αναστύλωση και αξιοποίηση του προμαχώνα Mocenico.
  • Είναι σύνηθες να γίνονται Μαρίνες δίπλα σε παραδοσιακά λιμάνια και μέσα στον ιστό της πόλης ,π.χ Ρέθυμνο ,Ηράκλειο ,Αγ Νικόλαος ,Ρόδος κ.λ.π.
  • Τα  εξωτερικά βόρεια κρηπιδώματα  μπορούν να αποτελέσουν σημεία πρόσδεσης ,μικρών κρουαζιερόπλοιων ανάλογα με τον καιρό .
  • Η συγκεκριμένη τοποθεσία έχει προστασία από όλους τους καιρούς ενώ είναι ανοικτή μόνο από τον Β και ΒΒΑ.

 Κατασκευαστικά πλεονεκτήματα  . 

  • Από το  βόρειο  άκρο του Νεωρίου Μόρο   ξεκινά  ανάχωμα βάθους 5 μέτρων που συνεχίζει ανατολικά καθιστώντας  έτσι ευκολότερη και οικονομικότερη την κατασκευή του βόρειου  κρηπιδώματος  .
  • Αμέσως και μετά το ανάχωμα και προς νότια  ,το βάθος ξεκινά από εννέα μέτρα μειούμενο σταδιακά μέχρι την παραλία .
  • Το μεγάλο άνοιγμα με βράχια βορειοανατολικά από τα Νεώρια Μόρο προσφέρουν υψηλή προστασία από τον κυματισμό  , επιτρέπουν την ελεύθερη δίοδο της θάλασσας και ταυτόχρονα παρεμποδίζουν το φαινόμενο της  συσσώρευσης άμμου.
  • Για τις χερσαίες εγκαταστάσεις που απαιτούνται   μπορούν να γίνουν στην συστάδα βράχων  πίσω από το θέατρο Βλησίδη και να επεκταθούν  ανατολικά όσο χρειάζεται .
  • Ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν χώρος χερσαίων υποδομών αλλά και εναπόθεσης  και συντήρησης  σκαφών λύνοντας έτσι το χρόνιο  πρόβλημα που υπάρχει στην ευρύτερη  περιοχή μας  .
  • Η δημιουργία αυτής της υποδομής θα προστατεύσει  από την κατολίσθηση του αγάλματος της Αεροπορίας.
  • Η παραλία μπορεί να παραμένει ,ενώ  η   χρήση πλωτών προβλητών όπως εμφανίζονται στο σχέδιο ,διευκολύνουν την κατασκευή.
  • Οι προβλήτες απέχουν σημαντικά από τον  προμαχώνα Mocenico και δεν δημιουργούν πρόβλημα, ενώ το βόρειο κρηπίδωμα, θα προστατεύει  την προβληματική θεμελίωση του από τα κύματα .
  • Με τέτοιες προβλήτες  που προτείνουμε έχουν δημιουργηθεί μικρές μαρίνες μέσα σε βενετσιάνικα  λιμάνια σε  Χανιά , Ρέθυμνο  Ηράκλειο αλλά και αλλού  χωρίς αυτό να προσβάλει την αισθητική του χώρου.
  • Στην  πρόταση μας ,η χωρητικότητα είναι για 416 σκάφη  με μεγάλη δυνατότητα αύξησης η μείωσης  των θέσεων ανάλογα με τον σχεδιασμό.

Για την διευκόλυνση της πρότασης υπάρχουν

  • Προκαταρτική μελέτη για μαρίνα στο  Κούμ Καπί  που πραγματοποιήθηκε μετά από  συνεργασία του Ι.Ο.Χανίων  με το πολυτεχνείο  Κρήτης και μέσα από το πρόγραμμα  ΕΠΙΛΥΩΝ .
  • Μελέτη από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για τις διαδικασίες Χωροθέτησης –Αδειοδότησης –Διαχείρισης  Μαρίνων.
  • Μελέτη χωροθέτησης  μαρίνας στην περιοχή  των Χανίων του Πολυτεχνείου Κρήτης  ,που είχε γίνει με πρωτοβουλία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό ταμείο έχοντας Λιμενική  Ζώνη στο Κούμ  Καπί θα πρέπει να εκτιμήσει τα πλεονεκτήματα και τα προβλήματα που ταυτόχρονα  λύνει και , 

  • Να προχωρήσει  στη διαδικασία  χωροθέτησης  της περιοχής κάνοντας την προκαταρτικές μελέτες , ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι υπάρχουσες μελέτες  διευκολύνουν κατά πολύ την πραγματοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών.
  •  Να τροποποιήσει την  μελέτη   Τσακαλάκη για την αξιοποίηση και ανάδειξη του Κουμ  Καπι λαβαίνοντας  υπόψη την δημιουργία Μαρίνας  .

Ελπίζω οι προτάσεις να συμβάλουν σε μια ορθολογική απόφαση χωροθέτησης Μαρίνας ,και να συμβάλουν στην επίλυση του χρόνιου προβλήματος  ελλιμενισμού σκαφών ,ενώ  ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν του τόπου μας.»

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook

© Copyright 2022 Flashnews.gr – All Rights Reserved

design by WebOlution

powered by

πηγή: flashnews

post/590862/protasi-gia-dimiourgia-tis-marinas-chanion-sto-koum-kapi/

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button