Απόψεις

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Ο χώρος της Κρήτης είναι αναμφίβολα προνομιούχος από τουριστικής σκοπιάς. Όμως, δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός ότι η διάρκεια της σαιζόν κυμαίνεται σε έξι έως επτά μήνες περίπου. Παράλληλα γίνονται ολοένα και συχνότερα συζητήσεις για την επιθυμία και τους τρόπους  παράτασης αυτής της περιόδου με ευεργετικά αποτελέσματα σε όλο τον πληθυσμό της μεγαλονήσου. Πώς θα καταφέρουμε, δηλαδή, η περιοχή μας αλλά και η Ελλάδα, γενικότερα,  να αποκτήσουν τουρίστες για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είτε προς την πλευρά της άνοιξης, είτε του φθινόπωρου, ή γιατί όχι ακόμα και του χειμώνα. Κι’ αυτό με δεδομένο το γεγονός ότι πολλές ανταγωνίστριες, στον τουριστικό τομέα, χώρες της γύρω περιοχής εκμεταλλεύονται έξυπνα, προσελκύοντας έναν καθόλου ευκαταφρόνητο  αριθμό επισκεπτών και τους χειμερινούς μήνες. Οι παρενέργειες της σύντομης διάρκειας της τουριστικής σαιζόν είναι εμφανείς σε όλους, αφού οι εργαζόμενοι, εργάζονται επτά κατά μέσο όρο μήνες και το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, από Νοέμβριο έως Μάρτιο, απολαμβάνουν με όποιο τρόπο την απραξία με χρήματα  και  επιδόματα από τα ταμεία ανεργίας. Τα παραπάνω, φυσικά, ισχύουν για το νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας μας, αφού για τις μεγάλες πόλεις και τον ορεινό όγκο της πατρίδας η κατάσταση είναι σαφώς διαφορετική.

Από την άλλη μεριά όμως ακόμα και να ήθελαν οι ευρωπαϊκοί τουριστικοί πράκτορες να στρέψουν ένα τμήμα των πελατών τους προς τη χειμερινή περίοδο, κάτι τέτοιο  δεν θα ήταν εφικτό αφού τα περισσότερα ξενοδοχεία των νησιών  μας είναι κλειστά το χειμώνα και ανοιχτά μόνο για επτά, ίσως κάποια  για οκτώ μήνες. Αυτόματα εν προκειμένω γεννάται το ερώτημα ποιοι είναι αυτοί που ταξιδεύουν τους χειμωνιάτικους μήνες και στους οποίους πρέπει να απευθυνθεί και να προσελκύσει η χώρα μας.  Εν πρώτοις, ο μεγαλύτερος όγκος του τουριστών μας προέρχονται από την Ευρώπη. Είναι σε μεγάλη πλειοψηφία συνταξιούχοι οι οποίοι προτιμούν την παραμονή εδώ παρά στους κρύους  μήνες των χωρών τους. Ακόμα οικογένειες που προτιμούν να εκμεταλλευτούν το κλείσιμο των σχολείων των παιδιών τους και να περάσουν κάποιες μέρες αλλού.  Είναι επαγγελματίες που ταξιδεύουν με σκοπό την παρακολούθηση συνεδρίων ή άλλων συναφών δραστηριοτήτων της εργασίας τους. Είναι νέοι ψηφιακοί νομάδες που απολαμβάνουν την παραμονή εδώ και εργαζόμενοι διαδικτυακά. Σε αυτούς και σε πολλούς άλλους θα μπορούσε να απευθυνθεί έξυπνα και η χώρα μας.

Ειδικά στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού η Κρήτη έχει όλα τα απαραίτητα προσόντα και τις προϋποθέσεις ώστε να εξελιχθεί και να κερδίσει πολλά. Διαθέτει αρκετά ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα οι σχολές των οποίων θα μπορούσαν να οργανώνουν τα συνέδριά τους τους χειμερινούς μήνες, ή έστω στην αρχή της άνοιξης ή αντίστοιχα του χειμώνα και όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα του νησιού αλλά και σε  ξενοδοχειακές μονάδες εκτός αυτών, παρατείνοντας έτσι την τουριστική περίοδο, σε συνδυασμό πάντοτε με τις κοινωνικές εκδηλώσεις των συνεδρίων στα διάφορα αξιοθέατα όπου ειδικά η Κρήτη ουδόλως  υστερεί. Γιατί είναι εύλογο το ερώτημα τι θα έκαναν όλοι αυτοί οι σύνεδροι και οι παρέες τους σε ένα μέρος όπου όλα ήταν κλειστά, με μειωμένες  τις πολυποίκιλες  δραστηριότητες στις οποίες είχαν συνηθίσει ή ακούσει, ειδικά στα μικρά νησάκια όπου η ζωή τους χειμερινούς μήνες εισέρχεται σε πολύμηνη χειμερία νάρκη.

Πέρα από τον συνεδριακό τουρισμό, τον χειμώνα, ο χώρος της Κρήτης προσφέρεται και για αστικό τουρισμό. Οι πόλεις της,  διαθέτουν ποικιλία ενδιαφερόντων και αξιοθέατων, μνημείων και μοναδικών αρχαιολογικών χώρων, βουνών και ακτών,  και βεβαίως πληθώρα άλλων πολιτιστικών και φυσικών στοιχείων που θα μπορούσαν όλα μαζί να προωθήσουν την υπόθεση που συζητάμε. Στο χώρο μας σπουδαία παράμετρος είναι επίσης ο θρησκευτικός τουρισμός, η μεσογειακή διατροφή, η ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων μουσείων μας και η δημιουργία νέων, όπως είναι ένα  Μουσείο Ιστορίας της Ιατρικής, για την ανάγκη δημιουργίας του οποίου αναφερθήκαμε παλιότερα,  ή ενός μεγάλου λαογραφικού μουσείου από την σύντηξη και συνένωση των πολλαπλών μικρών που δραστηριοποιούνται σε διάφορα απομακρυσμένα χωριά και κωμοπόλεις του νησιού, και τόσα άλλα. Όλα αυτά όμως χρειάζονται συντονισμό και ευελιξία πνεύματος και ικανή προσπάθεια από όλους τους φορείς, κυρίως Δήμους, Περιφέρειες αλλά και όλους τους άλλους προαναφερόμενους και άμεσα εμπλεκόμενους, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, φορείς.

https://creta24.gr/i-epimikynsi-tis-touristikis-periodou/

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button